DOLAR
34,68 -0,25%
EURO
36,67 -0,18%
ALTIN
2.966,37 -1,08%
BITCOIN
3.338.307,16 -1,49%

Yapay zekâ alanında çığır açıcı bir başarı daha! İlk kez fiziksel beceri oyununda insanları yendi!

Yapay zekâ teknolojisinde her geçen gün yeni bir gelişme yaşanıyor. Daha önce satranç ve GO gibi oyunlarda insanları yenen yapay zekâ, şimdi de ilk defa fiziksel beceri oyununda insanları yenerek çığır açıcı bir gelişmenin kapısını araladı.

Yayın Tarihi: 20.12.2023 17:19
Güncelleme Tarihi: 20.12.2023 17:19

Yapay zekâ alanında çığır açıcı bir başarı daha! İlk kez fiziksel beceri oyununda insanları yendi!

Yapay zekânın satranç ve GO gibi oyunlarda insan oyuncuları yenebilmesi artık şaşırtıcı değil. Ne de olsa yapay zekâ, özellikle bilgiyi işleme ve analiz etme söz konusu olduğunda, belirli görevlerde canlı yaratıcılarından daha iyi performans gösterebileceğini kanıtladı. Ancak şimdi ilk defa bir fiziksel beceri oyununda da insanları yendi.

İsviçre Federal Teknoloji Enstitüsü’ndeki araştırmacılar, popüler labirent oyununun nasıl oynanacağını öğrenmekle görevli bir yapay zekâ robotu geliştirdi. Oyunda iki düğme kullanarak, bir bilye topunu başlangıç noktasından bitiş noktasına, tahta üzerindeki deliklere düşmeden yönlendirmek gerekti.

Oyun, keskin motor becerileri, muhakeme yetenekleri ve çok fazla pratik gerektirmesi nedeniyle zor bir oyun olarak kabul ediliyor.

CyberRunner adlı robot, iki motor (elleri), bir kamera (gözleri) ve bir bilgisayar (beyni) ile donatıldığı için tıpkı bir insan gibi oyun oynayabiliyor.

CyberRunner, tıpkı bir insan gibi, model tabanlı pekiştirmeli öğrenmedeki son gelişmelerden yararlanarak deneyim yoluyla öğreniyor. Bu da CyberRunner’ın farklı hareket tarzlarının sonuçlarını tahmin ederek kararlar almasını ve potansiyel başarılı davranışları seçmesini sağlıyor.

yapay zeka

CYBERRUNNER, 15,41 SANİYELİK REKORU KIRDI

CyberRunner oyunu oynarken labirentte gözlemler yaptı ve performansına göre ödüller aldı. Toplanan deneyimin bir hafızasını tuttu ve algoritma bunu sistemin nasıl davrandığını öğrenmek için kullandı. Bu bilgiye dayanarak, en umut verici davranışları tanıyabildi. Sonuç olarak, robotun iki motoru kullanımı sürekli olarak gelişti. Ayrıca, algoritma her çalıştığında CyberRunner daha iyi olmaya devam ediyor.

Robot 6,06 saat pratik yaptı ve şaşırtıcı bir şekilde, 1988'den beri oyuncu olan Lars Göran Danielsson tarafından 2022'de 15,41 saniyelik bir süreyle kırılan önceki dünya rekorunu geçti. CyberRunner oyunu 14,48 saniyede tamamlayarak insan rekortmene göre yüzde 6'nın üzerinde bir hız elde etti.

Bunun yapay zekâ teknolojisinde çığır açıcı bir gelişme olduğu ve yakın gelecekte yapay zekânın pek çok alanda insanlardan daha başarılı olacağı anlamına geldiği belirtildi.