Bir yazılım şirketi olan Retool, kasımda yayınladığı bir araştırma, yapay zekânın mevcut durumuna ilişkin ne düşündüklerini anlamak amacıyla sektörler arasında yazılım mühendisleri, tasarımcılar, iş hayatının liderleri ve yöneticiler olmak üzere 1.500'den fazla teknoloji çalışanıyla bir anket yaptı.
Araştırmacılar, ankete katılan teknoloji çalışanlarının yarısından fazlasının (yaklaşık %51,6'sı) yapay zekânın abartıldığını düşündüğünü gösterdi.
Business İnsider’a göre, Retool'un CEO'su ve kurucusu David Hsu, yapay zekâya ilişkin kuşkularının kısmen, yapay zekânın işletmeler için verimlilik artışı veya başka konularda muazzam etkilere sahip olabileceğini gösteren yeterli kanıt olmamasından kaynaklanabileceğini ifade etti.
CHATGPT, YANLIŞ ANLAŞILMALARA SEBEP OLABİLİYOR
Yapay zekânın abartıldığını düşünen katılımcıların, mevcut durumda yapay zekâya tümüyle güvenebileceklerini düşünmediklerini belirtildi. Araştırmaya göre, ChatGPT komut istemi oluşturmanın zaman aldığı ve yapay zekâlı sohbet robotlarının yanlış anlaşılmalar oluşturma eğiliminde olduğu, bunun da çalışanları işlerinde teknolojiyi kullanmaktan vazgeçirebileceği belirtiliyor.
Ancak, yapay zekâya ilişkin tutumların çalışanların rolüne göre değiştiği görüldü. Kimi çalışanlar, yapay zekânın abartıldığını düşünmeye biraz daha meyilliyken, C-suite gibi üst yönetimlerde ise çalışanlar daha olumlu görüşlere sahip. Araştırmaya göre, iş dünyası liderleri maliyetleri düşürmenin, rakiplerine yetişmenin ve daha fazla gelir elde etmenin bir yolu olarak yapay zekâyı kullanmak isteyebilir.
Bazı teknoloji çalışanları yapay zekâya şüpheyle yaklaşsa da yapay zekânın tümüyle abartıldığını düşünenlerin sadece yüzde 14,4'ü işverenlerinin teknolojiye aşırı yatırım yaptığını belirtti. Çalışanların yapay zekânın potansiyel faydalarından yararlanabilmek istediklerini, fakat bunu yapay zekânın biraz daha ‘olgunlaşmasının’ ardından yapabileceklerini söyledi.