Geçtiğimiz hafta, teknoloji devi Xiaomi, elektrikli otomobil pazarına iddialı bir giriş yaparak ilk modeli olan SU7'yi tanıttı. Şaşırtıcı bir şekilde, SU7 adeta bir çığ gibi büyüyerek ilk 24 saat içinde 90 binin üzerinde sipariş alarak dikkatleri üzerine çekti. Talebin bu denli yüksek olması, teslimat sürelerini de etkiledi ve şu anda 30 haftaya kadar uzadı.
Xiaomi'nin elektrikli otomobili SU7'ye olan bu yoğun ilgi, şirketin hisselerine olumlu yansıdı. Yatırımcılar, şirketin otomobil sektöründeki bu başarısını olumlu bir gelişme olarak karşıladılar ve bu durum şirketin piyasa değerini artırdı.
XIAOMİ'NİN YENİ ELEKTRİKİ OTOMOBİLİ SU7, TESLA MODEL 3'E RAKİP OLARAK SATIŞTA!
Xiaomi'nin piyasa değeri 4 milyar dolar artarak 55 milyar dolara yükseldi ve böylelikle GM ve Ford gibi devlerle rekabet etmeye başladı. Şirketin hisse değerleri, Ocak 2022'den bu yana en yüksek seviyeye ulaşarak yatırımcıların ilgisini çekmeye devam ediyor.
Geçtiğimiz Perşembe günü tanıtılan ve Tesla Model 3'e rakip olan SU7 modeli, 29.900 dolar gibi rekabetçi bir fiyatla satışa sunuldu. Bu fiyat, Model 3'ün baz modelinden 4 bin dolar daha düşük. Çin, dünyanın en büyük otomobil pazarı olmasına rağmen elektrikli araçlardaki fiyat rekabeti ve talebin yavaşlaması yeni girişimciler için zorlayıcı olabilir. Ancak analistler, Xiaomi'nin finansal gücü ve akıllı telefon alanındaki uzmanlığı sayesinde bu alanda başarılı olabileceğini öngörüyor.
Öte yandan, başlangıçta finansal olarak zorluklar yaşanabileceği belirtiliyor. Xiaomi'nin her araç başına yaklaşık 10 bin dolar zarar etmesi bekleniyor. Citi Research analistleri, bu yıl Xiaomi'nin otomobil işinde 566 milyon dolarlık bir zarar yaşayabileceğini tahmin ediyor. Şirket, bu yıl içinde 60.000 adetlik üretim hacmine ulaşmayı hedefliyor.