Şirketler tatil ve alışveriş dönemi konusunda reklam kampanyalarına hız vermesi nedeniyle X, genel olarak yılın son dönemlerinde daha fazla gelir elde ediyor. Fakat edinilen bilgilere göre, X’in 2023’ün son 3 aylık dönemindeki gelir raporu her zaman olduğundan daha farklı olabilir. X içindeki verilere göre 100'den fazla şirket ve ayrıca, siyasi isimler gibi diğer reklamverenler internet adresindeki reklamlarına tümüyle son verdi. Onlarca şirket de reklam kampanyalarına son vermeyi planlıyor.
REKLAM GELİRLERİ BİR BİR YOK OLUYOR
Reklam şirketlerini kaybetme riskiyle karşılaşan platform, bir biçimde durumu leyhine çevirmezse 75 milyon dolara kadar reklam kazancını kaybedecek. Bu durum, Elon Musk’ın Yahudi karşıtı bir komplo teorisini onayladığı tartışmalı tweet’lerinin ardından yaşandı.
Musk'ın paylaşımından kısa süre sonra medya izleme şirketi Media Matters, internet adresindeki reklamların Yahudi karşıtı içeriklerin yanında olduğuna işaret eden bir rapor paylaştı. Daha sonra X, Media Matters’a karşı bir dava açarak, şirkete "reklam şirketlerinin X paylaşımlarını Neo-Nazi ve bunun yanı sıra, aşırı sağcı paylaşımlarla beraber gösteren görüntüleri bilinçli ve ayrıca, art niyetle oluşturmakla" suçladı.
BİRÇOK ÜNLÜ ŞİRKET REKLAMLARINI GERİ ÇEKTİ
Yaşananların ardından IBM, Apple, Airbnb, Netflix ve aynı zamanda, Disney gibi dünyaca ünlü şirketler X’teki reklamlarını geri çekti. Yaşanan bu gelişmelerin ardından X’in durumu leyhine çevirememesi durumunda 75 milyon dolarlık reklam gelirini kaybedeceği öngörülüyor.