DOLAR
35,15 -0,22%
EURO
36,45 -0,16%
ALTIN
2.934,37 -0,05%
BITCOIN
3.441.931,97 -1,22%

X, Reklamverenlere Dava Açtı: Boykot ve Gelir Kayıpları Gündemde

X, reklamverenlerle ilgili antitröst davası açarak boykotun platforma zarar verdiğini iddia etti.

Yayın Tarihi: 06.08.2024 22:59
Güncelleme Tarihi: 06.08.2024 22:59

X, Reklamverenlere Dava Açtı: Boykot ve Gelir Kayıpları Gündemde

X, Reklamverenlere Dava Açtı

Elon Musk'ın sahibi olduğu sosyal medya platformu X, yasa dışı bir boykot gerçekleştirdikleri ve bunun sonucu olarak ciddi gelir kaybı yaşadıkları gerekçesiyle belirli reklamverenler ile büyük şirketlere dava açtı.

CEO Linda Yaccarino'dan Açıklama

X'in CEO'su Linda Yaccarino, sosyal medya üzerinde reklam verenlere hitaben bir mektup yayınladı. Bu mektupta, X'in Küresel Sorumlu Medya İttifakı (GARM), Dünya Reklamverenler Federasyonu (WFA) ve GARM üyesi şirketler olan CVS Health, Mars, Orsted ve Unilever'e karşı antitröst davası açtığını belirtti.

Yasa Dışı Boykotun Detayları

Yaccarino, geçtiğimiz ay ABD Temsilciler Meclisi Yargı Komitesi tarafından yayımlanan "GARM'ın Zararı" konulu raporun içeriğini paylaştı. Bu raporda, X'in de aralarında bulunduğu birçok şirkete karşı yasa dışı boykot yapıldığına dair kanıtlar elde edildiği ifade edildi.

Davada İddialar

Dava dilekçesinde, bahsi geçen kuruluşların daha önceki adı Twitter olan platformdan elde edilen milyarlarca dolarlık reklam gelirini "kolektif olarak alıkoymak için komplo kurdukları" öne sürüldü. Bu boykotun Musk'ın Twitter'ı satın almasından sonra, 2022 yılının Kasım ayında başladığı ve içerik ile güvenlik standartlarının değişebileceği korkusuyla başlatıldığı belirtildi.

Rekabet ve Pazar Dinamikleri

X'in açtığı davada, "Rakip reklam verenler arasında kolektif eylem, sosyal medya platformları tarafından belirlenecek marka güvenliği standartları sürecini engellerken, pazar gücüne sahip bir grup reklam verenin ortak görüşleri, tüketici çıkarlarının önüne geçebilir." değerlendirmesi yapıldı. Elon Musk'ın 2022'de Twitter'ı satın almasının ardından reklam gelirlerinde önemli bir düşüş yaşandığı kaydedildi.