WhatsApp’ı ABD hariç dünya genelinde yaklaşık 2 milyar kişinin kullandığı düşünülüyor. Meta’nın CEO’su Mark Zuckerberg ise bunu değiştirmeyi umuyor.
Zuckerberg’in mesajlaşma uygulamasını ABD’de daha popüler hale getirmek için bazı planları bulunuyor. Öncelikle WhatsApp iş dostu olmayı hedefliyor. Meta’ya göre, bir işletme hesabı işleten bir kişi birden fazla cihazı birbirine bağlayarak daha fazla çalışanın "müşteri mesajlarına her yerden yanıt vermesini" sağlayabilecek.
Şirket, ayrıca Chevrolet ve Samsung gibi markaların müşterilerine ulaşmaları için "canlı desteğe" ihtiyaç duymadan sorularını yanıtlamalarına olanak tanıyan araçların yanı sıra uygulama üzerinden sipariş verme yolları da sunuyor.
Bu tür özellikler işletmelerin ilgisini çekecek gibi görünüyor. İlk olarak Big Technology haber bülteni tarafından bildirilen Apptopia verilerine göre, WhatsApp'ın günlük iş kullanıcıları geçen yıl ABD'de yüzde 80 arttı.
SOSYAL MEDYANIN AVANTAJLARINI REKLAMSIZ SUNACAK
WhatsApp, aynı zamanda herkesin kullanabileceği bir uygulama olmaya çalışıyor. ABD’deki internet kullanıcılarının sosyal medyadan giderek daha fazla soğumasıyla birlikte, WhatsApp grup sohbetleri gibi arkadaşlarla ve aileyle etkileşim kurmak için özel alanlar arayışı da arttı.
WhatsApp, sosyal medyanın avantajlarını reklamsız bir şekilde sunmaya çalışıyor. Uygulama, insanları takip edebilme gibi belirli sosyal medya özelliklerini özleyen kullanıcılar için geçen yıl herkesin favori fenomenlerini takip etmesine ve bir "yayından" güncellemeler almasına olanak tanıyan bir "Kanallar" özelliği sundu.
Ayrıca uygulama, daha iyi bir grup sohbeti deneyimi oluşturmaya çalışıyor. Apple iMessage'da grup sohbeti özelliği sunsa da, kullanıcılar en fazla 32 kişi ekleyebiliyor. WhatsApp'ta ise bir grup binden fazla kullanıcıya sahip olabiliyor. İşte Mark Zuckerberg, bu özelliklerin tümü sayesinde ABD’de iMessage’ın önüne geçebileceğini düşünüyor. Ayrıca Zuckerberg, tüm bunları yaparken de WhatsApp’ta reklamsız bir deneyim sunmayı hedefliyor.
Zuckerberg’in bu düşüncesinin gerçekleşip gerçekleşmeyeceğini görmek için biraz zaman gerekiyor. Fakat Meta’nın CEO’su ABD’de iMessage hükümranlığını bitirmeye kararlı gibi duruyor.