Volkswagen Grubu'nda Kriz Derinleşiyor
Alman otomotiv devi Volkswagen (VW) Grubu'nun, 2023 yılının üçüncü çeyreğinde karı %41,7 düşerek 2,855 milyar avroya geriledi.
Satışlarda Düşüş
Grubun, temmuz-eylül dönemine ait nihai finansal sonuçlarına göre, geçen yıl aynı dönemde 4,894 milyar avro olan özel kalemler öncesi karı bu yıl önemli bir azalma göstererek 2,855 milyar avroya düştü. Üçüncü çeyrekte toplam araç satışları, bir önceki yıla göre %8,3 azalarak 2,122,000 adede geriledi.
Üretim ve Teslimat Sayılarında Azalma
Grubun üçüncü çeyrek araç teslimatları, geçen yılın aynı dönemine kıyasla %7,1 düşüşle 2,176,000 olarak kaydedildi. Üretim de %6,8 azalarak 2,025,000 araca düştü. Bu yılın ilk dokuz ayında elde edilen kar ise yıllık %20,5 düşüşle 12,9 milyar avroya indi.
Çin Pazarındaki Düşüş
Volkswagen Grubu'nun önemli pazarı olan Çin'deki araç satışları, şirketin kar marjının %2 ile sınırlı kalmasına neden oldu. Şirket, maliyet azaltımları ve verimlilik iyileştirmeleri konusunda acil ihtiyaç olduğunu vurguladı.
Yapısal Kriz ve Yeniden Yapılandırma Çabaları
Şirket, tarihi boyutlarda maliyet ve yapısal krizle başa çıkmaya çalışıyor. Diğer yandan, Volkswagen, Almanya'daki fabrikalarını kapatabileceğini duyurdu, bu da en az üç fabrikanın kapanması ve büyük çaplı işten çıkarmalara yol açabilir.
Sendika ile Müzakereler Sürüyor
Volkswagen İş Konseyi Başkanı Daniela Cavallo, yönetim kurulunun yaptığı planlara karşı çıkarak, bu kararları engelleyeceklerini belirtti. Yeniden yapılanma süreci devam ederken, Volkswagen ile IG Metall sendikası arasındaki toplu iş sözleşmesi müzakereleri de Wolfsburg'da sürüyor.
Ücretlerde Kesinti Planları
Volkswagen, tasarruf programında hâlâ 4 milyar avroluk bir açık bulunduğunu açıklarken, maaşlarda %10 oranında kesinti yapmayı ve 2025 ile 2026 yıllarında maaşların sabit kalmasını planlıyor. IG Metall ise, 2030 sonrası için iş güvencesi talep ediyor ve çalışan maaşlarına %7 zam talep etti.