Üsküdar-Samandıra Metro Hattı'ndaki Kazanın Detayları
İstanbul'un önemli ulaşım hatlarından biri olan Üsküdar-Samandıra Metro Hattı'nda meydana gelen kazaya ilişkin hazırlanan rapor, kaza anının detaylarını ve sonuçlarını ortaya koyuyor. Metro İstanbul'un Açıklaması
İstanbul Büyükşehir Belediyesi'ne bağlı Metro İstanbul, 22 Nisan'da gerçekleşen kazayla ilgili yaptığı açıklamada, "Her iki trenin de verileri incelendiğinde, tren kaynaklı kazaya sebep olabilecek herhangi bir arıza tespit edilmemiştir," ifadesine yer verdi.
Olayın Gelişimi
Kaza, 21 Nisan'ı 22 Nisan'a bağlayan gece saat 02:00'de, M5 hattındaki Fıstıkağacı Hat-2 peronunda, kısıtlı manuel kontrol modu olan RM modunda duran Tren-05'in, Üsküdar yönünden otomatik modda gelen Tren-23 ile çarpması sonucu meydana geldi. Rapor, kazanın detaylı bir şekilde kronolojisini sunuyor.
Kazanın ardından kurtarma operasyonu, 22 Nisan'da saat 02:03'te başladı ve üç gün süren çalışmalar sonucunda trenler güvenli bir şekilde atölye yollarına park edildi. Operasyon sırasında toplamda 74 saatlik bir mesai harcandı.
Kaza Sonrası Sonuçlar
Raporun sonuç bölümünde; "Kazada herhangi bir can kaybı veya yaralanma yaşanmamıştır. Kazanın sebeplerinin belirlenmesi için sinyal sistemi ve operasyonel kayıtların incelenmesi gerekmektedir" ifadeleri yer aldı. Ayrıca, trenlerde meydana gelen hasarlar detaylı olarak rapor edildi. İBB'den Soruşturma
İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) de kazayla ilgili olarak inceleme ve soruşturma başlattı. Bu süreçte hasarın tespiti ve onarım çalışmaları hakkında bilgilendirme yapıldı. 25 Nisan'da, trenlerin onarımı için yeni tren talebinde bulunuldu ve mevcut araçların eksilisinin giderilmesi adına yeni tedbirler alınması gerektiği vurgulandı.
İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) iştirak şirketi Metro İstanbul, 22 Nisan'da Üsküdar-Samandıra Metro Hattı'ndaki kazaya ilişkin hazırladığı raporda, "Her iki trenin de dataları incelendiğinde tren kaynaklı kazaya sebebiyet verebilecek herhangi bir arızanın olmadığı görülmüştür." ifadesine yer verildi.