DOLAR
34,71 -0,05%
EURO
36,5 0,72%
ALTIN
2.951,3 0,34%
BITCOIN
3.319.563,12 1,47%

Uluslararası Dijital Oyunlar Kongresi Başladı

Kongrede, Türkiye’nin dijital oyunlar pazarındaki büyümesine ve güvenli oyun deneyimlerine dair projelere dikkat çekildi.

Yayın Tarihi: 02.12.2024 12:04
Güncelleme Tarihi: 02.12.2024 13:04

Uluslararası Dijital Oyunlar Kongresi Başladı

Uluslararası Dijital Oyunlar Kongresi 2023

2. Uluslararası Dijital Oyunlar Kongresi, Ulaştırma ve Altyapı Bakan Yardımcısı Ömer Fatih Sayan’ın katılımıyla Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK) konferans salonunda başladı. Kongre, Ankara Üniversitesi ve Çocuk ve Bilgi Güvenliği Derneği ortaklığıyla düzenleniyor.

Türkiye'nin Dijital Oyun Pazarı

2023 verilerine göre Türkiye'de 40 milyon aktif oyuncunun bulunduğunu belirten Sayan, dijital oyun pazarının 1,2 milyar dolarlık bir büyüklüğe ulaştığını vurguladı. Türkiye, Avrupa'da mobil oyun geliştirmenin merkezi haline geldi ve yıllık %36 oranında bir büyüme ile Avrupa’nın en hızlı büyüyen dijital oyun pazarı konumunda yer alıyor.

Küresel Dijital Oyun Pazarındaki Gelişmeler

Sayan, küresel dijital oyunlar pazarının 2023 yılında 187,7 milyar dolara ulaştığını, bu rakamın bir önceki yıla göre %2,6’lık bir büyümeyi temsil ettiğini açıkladı. Mobil oyunlar; 92,6 milyar dolarlık geliri ile pazarın liderliği konumundayken, konsol oyunları 56,1 milyar dolar, PC oyunları ise 37,1 milyar dolarla ikinci ve üçüncü sırada yer alıyor.

Gençlerde Oyun Motivasyonu ve Güvenlik

Sayan, gençlerin oyun motivasyonunun sokaklar yerine bilgisayarlarda bulunduğuna dikkat çekti. Ayrıca, sosyal medya ve oyun uygulamalarındaki tehlikelere vurgu yaparak, Roblox uygulamasının Türkiye’de erişim engeli ile karşılaştığını ve bu konuda bazı adımlar atıldığını belirtti. Eğitici ve eğlenceli içeriklerin önemine değinmesine rağmen, dijital istismar ve siber zorbalık gibi olumsuz etkilerin kabul edilemez olduğunu ifade etti.

Güvenli Dijital Deneyimler İçin Projeler

BTK Başkanı Ömer Abdullah Karagözoğlu, oyun sektörünün büyümesinin yanı sıra, kültürel etkileşim ve inovasyon için de önemli fırsatlar sunduğunu belirtti. Gençlerin internet ortamındaki risklerden korunması amacıyla çeşitli projelerin geliştirildiğini söyledi. Özellikle, 'Güvenli Oyna' web sitesi ve platformunun yenilendiğini ve dijital oyunların güvenli kullanımı hakkında bilgilendirme faaliyetlerinin artırıldığını açıkladı.

Kongre Etkinlikleri

Açılış konuşmalarının ardından başlayan panellerle devam eden kongre, 5 Aralık’ta sona erecek.

Bu İçeriğimiz kaynak olarak Anadolu Ajansını kullanmıştır ve aksiyon.com.tr editör ekibimiz tarafından derlenmiştir.

Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK), Ankara Üniversitesi ve Çocuk ve Bilgi Güvenliği...

Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK), Ankara Üniversitesi ve Çocuk ve Bilgi Güvenliği Derneği ortaklığında BTK konferans salonunda, 2. Uluslararası Dijital Oyunlar Kongresi düzenlendi. Programa, Ulaştırma ve Altyapı Bakan Yardımcısı Ömer Fatih Sayan (sağda) da katıldı.

Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK), Ankara Üniversitesi ve Çocuk ve Bilgi Güvenliği...

Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK), Ankara Üniversitesi ve Çocuk ve Bilgi Güvenliği Derneği ortaklığında BTK konferans salonunda, 2. Uluslararası Dijital Oyunlar Kongresi düzenlendi. Programa, Ulaştırma ve Altyapı Bakan Yardımcısı Ömer Fatih Sayan (sağda) da katıldı.