DOLAR
34,87 -0,04%
EURO
36,71 -0,25%
ALTIN
3.038,43 0,27%
BITCOIN
3.514.761,12 0,51%

Türkiye'de Sosyal Medya Kullanımı ve İnternet Alışkanlıkları: 2024 Raporu

Türkiye'de 303 milyon sosyal medya hesabı olduğunu ve internet kullanımının günlük 7 saati bulduğunu belirten Ulaştırma Bakanı Uraloğlu açıklamalarda bulundu.

Yayın Tarihi: 12.12.2024 13:34
Güncelleme Tarihi: 12.12.2024 13:34

Türkiye'de Sosyal Medya Kullanımı ve İnternet Alışkanlıkları: 2024 Raporu

Sosyal Medya Kullanımı ve Günlük İnternet Süresi

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Türkiye'de sosyal medya kullanıcı sayısının 303 milyon 97 bin olduğunu aktardı.

Bakan Uraloğlu, We Are Social ve Meltwater tarafından hazırlanan "Dijital 2024 Ekim Global İstatistik Raporu"nu değerlendirerek, Türkiye'de internette geçirilen ortalama zamanın günlük 7 saat civarında olduğunu bildirdi.

Dünya Genelinde İnternet Kullanım Verileri

Rapora göre, dünya genelindeki internet kullanıcı sayısı 5,52 milyar olarak belirlenmişken, dünya nüfusuna oranının %67,5 olduğu görüldü. Türkiye'deki oran ise %86,5 gibi yüksek bir değere ulaşmış durumda.

Dünya genelinde sosyal medya kullanıcı sayısı 5,22 milyar olarak değerlendiriliyor ve Türkiye'de aktif sosyal medya kullanıcılarının nüfusun %65,7'sini oluşturduğu kaydediliyor.

Sosyal Medya Kullanım Süreleri

Bakan Uraloğlu, Türkiye'de sosyal medya kullanım süresinin günlük ortalama 2 saat 37 dakika olduğunu, dünya genelindekinin ise 2 saat 19 dakika olduğunu belirtti.

Dünya genelindeki sosyal medya kullanıcıları aylık ortalama 6,8 platform kullanırken, Türkiye'de bu oran 7,5 olarak kaydedilmiştir.

Popüler Sosyal Medya Platformları

Dünya çapında en çok kullanıcıya sahip sosyal medya platformu 3,7 milyar ile Facebook olurken, Türkiye'de ise Tiktok, 30 saat 39 dakika ile en fazla zaman geçirilen uygulama durumundadır.

Kullanıcı Sayılarındaki Değişim

Uraloğlu, Türkiye'deki sosyal medya kullanıcı sayılarına yönelik düşüş trendine dikkat çekerek, X platformunun kullanıcı sayısının %14,2 azaldığını, Instagram'ın ise %5 düşüşle 53,8 milyona gerilediğini açıkladı.

Öte yandan, TikTok'un kullanıcı sayısı ise %9,3 artışla 39 milyona ulaştı.

Online Alışveriş ve Mobil Kullanım Verileri

Türkiye'de internetten alışveriş yapanların oranı %57,9 iken, dünya genelinde bu oran %55,2 olarak kaydedilmiştir. Ayrıca, Türkiye'nin Instagram reklamları ile ulaşılabilen 18 yaş üzeri kullanıcıların nüfusa oranı %82,8 ile en yüksek seviyeye ulaşıyor.

Dünyada mobil telefon kullanıcıları 5,75 milyar olarak belirlendi ve Türkiye'de mobil ödeme kullanım oranı %12,1 olarak kaydedildi.

Reklam ve Araştırma Alışkanlıkları

Çevrim içi marka araştırmasında en sık kullanılan kanalın %32,9 ile arama motorları olduğu, bunu %32,8 ile televizyon reklamlarının takip ettiği bildirildi.

Bakan Uraloğlu, Türkiye'de reklam engelleyici uygulama kullanım oranının %30,9 olduğunu belirtti.