Bist 100
10.647,91 0%
DOLAR
32,88 -0,25%
EURO
35,18 -0,54%
ALTIN
2.438,47 -0,29%

Türkiye, 2023'te dijital reklam yatırımlarında rekor kırdı: Yüzde 118 büyüme

Türkiye, 2023 yılında dijital reklam yatırımlarını yüzde 118 oranında artırarak Avrupa'da en hızlı büyüyen ülke oldu. Detaylar haberimizde.,

Yayın Tarihi: 25.06.2024 18:33
Güncelleme Tarihi: 25.06.2024 18:33

Türkiye, 2023'te dijital reklam yatırımlarında rekor kırdı: Yüzde 118 büyüme

Dijital reklam ve pazarlama sektöründe önemli bir yere sahip olan IAB Europe, 2023 AdEx Benchmark Raporu'nu yayımlayarak dijital reklamcılık pazarının durumunu gözler önüne serdi. Rapora göre, Türkiye 2023 yılında dijital reklam yatırımlarını yüzde 118 oranında artırarak, Avrupa ülkeleri arasında en fazla büyüyen ülke oldu.

IAB EUROPE 2023 ADEX BENCHMARK RAPORU'NUN SONUÇLARI

IAB Europe'un 18 yıldır yayımladığı AdEx Benchmark Raporu, 29 ülkedeki IAB ofisleri tarafından sağlanan ve IAB Europe tarafından derlenen verilerle hazırlanıyor. Bu rapor, Avrupa'daki dijital reklam yatırımlarına ilişkin eksiksiz bir kılavuz sunuyor. 2023 yılı raporu, dijital reklamcılığın son üç yıldaki büyümesine katkıda bulunan dinamiklere ilişkin daha derin bir içgörü sunan üç aylık bazdaki verileri de içeriyor.

DİJİTAL REKLAM PAZARI YÜZDE 11,1 BÜYÜDÜ

Rapora göre, Avrupa'daki dijital reklam pazarı 2023 yılında yüzde 11,1 oranında büyüyerek 96,9 milyar avro ile tüm zamanların en yüksek pazar değerine ulaştı. Bu büyüme oranı, yüzde 7,3'lük yıllık büyümeye sahip olan ABD pazarını geride bıraktı.

TÜRKİYE DİJİTAL REKLAM YATIRIMLARINDA REKOR KIRDI

Dijital reklam yatırımlarının büyüklüğüne göre 29 ülke arasında 8'inci sırada yer alan Türkiye, yüzde 118'lik rekor büyüme oranıyla 2022'de olduğu gibi 2023'te de en fazla büyüyen ülke konumunda bulunuyor. AdEx Benchmark Raporu'na göre, Türkiye'deki dijital reklam yatırımlarının büyüklüğü 2023 sonu itibarıyla 3 milyar 476 milyon avroya ulaştı. Türkiye, enflasyondan arındırılmış yüzde 50 büyüme oranıyla Avrupa ortalamasından 4,5 kat daha fazla büyüme kaydetti.

2023 yılında dijital reklam yatırımlarının artışında görüntülü reklamlar ve sosyal medya önemli bir rol oynadı. Görüntülü reklam yatırımları Avrupa genelinde yüzde 13 büyürken, sosyal medya yatırımları yüzde 18 oranında artarak görüntülü reklamlar içindeki payını yüzde 48'e yükseltti. Bu oran Türkiye'de yüzde 59 olarak gerçekleşti.

Formatlara göre büyüme oranlarına bakıldığında, Türkiye yüzde 180 büyümeyle videoda, yüzde 215 büyümeyle ses reklamlarında ve yüzde 91 büyümeyle arama motoru reklamcılığında Avrupa'da ilk sırada yer aldı. Yüzde 131 büyümeyle görüntülü reklam kategorisinde ise ikinci sırada bulunuyor.