Türk Makarna İhracatı 720 Milyon Dolara Ulaştı

Türkiye, 9 ayda toplamda 720 milyon dolarlık makarna ihracatı gerçekleştirdi. Sektör büyümeye devam ediyor.

Yayın Tarihi: 24.10.2024 13:07
Güncelleme Tarihi: 24.10.2024 13:07

Türk Makarna İhracatı 720 Milyon Dolara Ulaştı

Türk Makarna Sektöründen Önemli Başarı

TİM Hububat Bakliyat Yağlı Tohumlar ve Mamulleri Sektör Kurulu Başkanı Ahmet Tiryakioğlu, Türkiye'nin makarna ihracatının yılın 9 ayında 720 milyon dolara ulaştığını belirtti. Tiryakioğlu, bu dönemde ortalama birim fiyatlarındaki düşüşe rağmen ihracatın değer bazında %6,4 artış gösterdiğini ifade etti.

25 Ekim Dünya Makarna Günü Kutlandı

Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM), Türkiye Makarna Sanayicileri Derneği ve Makarna Üreticileri ve Sanayicileri Derneği ortaklaşa yaptıkları açıklamada, 25 Ekim Dünya Makarna Günü’nü kutladı. Ahmet Tiryakioğlu, Türkiye’nin dünya makarna ticaretinde %24,9 paya ulaştığını vurguladı.

Dünya Pazarındaki Yükseliş

Tiryakioğlu ayrıca, Türkiye’nin 2022 yılında 1.25 milyon ton makarna ihraç ederek dünya makarna ticaretinde ikinci sıraya yerleştiğini belirtti. 1970 yılında 13 tonla başlayan ihracat serüveninin, bu yıl sonunda 1.5 milyon tona ulaşmasını beklediklerini açıkladı.

Makarna Üretiminde Türkiye'nin Potansiyeli

Aykut Göymen, Türkiye’nin makarna üretim kapasitesinin 3 milyon ton olduğunu ve yılda ortalama 2 milyon ton makarna üretildiğini aktararak, iç tüketimin sadece 750 bin tonunu karşıladığını dile getirdi. Ülke genelinde makarna tüketimi kişi başı 8.5 kilogram iken, bu rakamın İtalya’da 23 kilogram olduğunu kaydetti.

Markalaşma ve Kalite Yükseliyor

Nihat Uysallı, Türk makarna sektörünün ihracatta önemli bir konumda olduğunu vurgulayarak, makarna ticaretindeki payın artırılmasında markalaşmanın önemine dikkat çekti. Uysallı, Türk makarnasının uluslararası arenada hak ettiği değere ulaşması için gerekli adımların atılması gerektiğini sözlerine ekledi.

Sektördeki yüksek üretim kapasitesi ve kalite anlayışı sayesinde Türkiye'nin, dünya makarna pazarında marka ülkesi olma yolunda ilerlediğini belirten Uysallı, yeni pazarlara açılma hedefleri doğrultusunda hazır olduklarını ifade etti.