Tüketici Şikayetlerinde e-Ticaret, Taklit ve Tağşiş Ürünlerde Artış Gözüktü

2024 yılında tüketici şikayetlerinde e-Ticaret, taklit ve tağşiş ürünlerin çoğunluğu oluşturduğu bildirildi.

Yayın Tarihi: 10.01.2025 11:02
Güncelleme Tarihi: 10.01.2025 11:02

Tüketici Şikayetlerinde e-Ticaret, Taklit ve Tağşiş Ürünlerde Artış Gözüktü

Tüketici Şikayetleri 2024: e-Ticaret ve Taklit Ürünler

Tüketici Birliği Federasyonu, 2024 yılı itibarıyla tüketicilerin en fazla şikayette bulunduğu konuların başında e-Ticaret, taklit ve tağşiş ürünlerin geldiğini açıkladı. Federasyon Başkanı Mehmet Bülent Deniz, tüketicilerin e-Ticaret yoluyla mal ve hizmet satın alırken karşılaştıkları sorunların, diğer satış kanallarına kıyasla daha çok ezber bozan boyutlara ulaştığını vurguladı.

Yasal Düzenlemeler ve Çözüm Süreçleri

Deniz, 2024 yılı itibarıyla e-Ticaret alanında yapılan yasal düzenleme ve yönetmelik değişiklikleri ile bazı sorunların çözümünde önemli adımlar kaydedildiğini söyledi. Ancak, iletişim sektöründeki sorunların, özellikle istenmeyen SMS ve dolandırıcılık vakalarının devam ettiğini de dile getirdi.

Tüketici Hakları Üzerine Gelişmeler

Tüketici Konfederasyonu Başkan Vekili İbrahim Güllü, tüketicilerin daha çok fahiş fiyatlandırma, e-Ticaret, telekomünikasyon ve bankacılık alanlarında mağduriyet yaşadığını kaydetti. Güllü, piyasada sürekli değişen etiketlerin ve fırsatçılığın, fiyatların artmasına yol açtığını ifade ederek, "Tüketicilerin fiyat algısı yok edildi ve fırsatçılık bu durumu daha da kötüleştirdi" dedi.

Taklit ve Tağşiş Ürünler Hakkındaki Endişeler

Güllü, özellikle gıda sektöründe taklit ve tağşiş ürünlerin yaygınlaşmasının insan sağlığını tehdit ettiğini belirtti. Tarım ve Orman Bakanlığı'nın bu konuda yaptığı mücadelenin önemli olduğunu vurgulayan Güllü, tüketicilerin bu firmaları tanımaya ve alışverişlerinde boykot etmeye başladığını ifade etti.

Restoran ve Hizmet Sektöründeki Şikayetler

2024 yılı içerisinde restoran ve benzeri hizmet sektöründeki kuver ve servis ücretlerinin, tüketiciler arasında sıkça şikayet konusu olduğunu belirten Deniz, sektördeki bu sorunların da çözülmesi gerektiğini vurguladı. Güllü ise, mobilya sektöründe geç teslimat ve ayıplı mal konularının ortaya çıktığını dile getirerek, sorunların çözümü için tüketicilerin haklarını savunmaya devam edeceklerini aktardı.