Ticaret Bakanlığı 2024-2028 Stratejik Planı kapsamında, tüketicilerin korunmasına dair etkinlikler yeni dönemde daha da artırılacak. Bu doğrultuda, tüketicinin muhafaza edilmesine yönelik mevzuat güncel gelişmelere uygun bir şekilde incelenecek. Piyasa gözetim ve denetim etkinliklerinin etkinliğinin artırılması için hâlihazırdaki kurumsal yapı ve mevzuat gözden geçirilerek, kurumların koordinasyon içinde faaliyet göstermesine imkân verilecek ve kapasiteleri yükseltilecek.
INFLUENCER’LARA GÜVEN ALGISI GÜÇLENDİRİLECEK
Dijital tüketicinin muhafaza edilmesi düşüncesiyle dijital platformlardaki reklamlar öncelikli olmak üzere insanları aldatıcı, yanıltıcı uygulamalara karşı çalışmalar gerçekleştirilecek. Online alışveriş tercihlerini büyük oradan etkileyen influencer’lar da denetim altına girecek. Bu kapsamda, Reklam Özdenetim Kurulu ve Reklam Kurulu iş birliğinde Influencer Sertifika Programı Projesi uygulanmaya başlanacak. Yeni düzenlemeyle sertifika sahibi ınfluencer’ların sorumluluk kapsamında hareket ettiğine ilişkin reklam verenlere bakanlıkça bir teminat verilmiş olacak. Online alışverişte uygulanan Güven Damgası modelindeki gibi, güven damgasının bulunduğu e-ticaret mecralarına tüketicilerin nasıl güvenebileceği ifade ediliyorsa burada da sertifika alan influencer’lara güven duyulabileceği algısı güçlendirilecek. Bu kapsamda, sertifika alamayan kişiler, influencer olamayacak.
Tüketici hakem heyetlerinin 81 il merkezinde yer alacak biçimde tekrar yapılandırılması sağlanacak ve ayrıca, kurumsal ve beşeri kapasiteleri güçlendirilecek.