Ticaret Bakanlığı 2025 yılı e-ihracat hedefini 8 milyar dolar olarak belirledi
Ticaret Bakanlığı, e-ihracatın ekonomiye sağladığı katkının artmasını sağlamak amacıyla 2025 yılı için e-ihracat hacmini 8 milyar dolar olarak belirledi. Bakanlıktan yapılan yazılı açıklamada, ihracatçıların e-ticaret yoluyla yurt dışı müşterilerine doğrudan ulaşabilmesi için hazırlanan "E-İhracat Destekleri Hakkında Karar"ın 2022’de uygulamaya alındığı hatırlatıldı.
E-ihracat hacmi son yıllarda artıyor
Türkiye'nin e-ihracatının genel ihracat içindeki payı 2022 yılında 2,2 milyar dolar ile %0,90 iken, bu rakam 2023'te 5 milyar dolar ile %2,12’ye, 2024 yılında ise 6,4 milyar dolar ile %2,6’ya yükseldi. Bakanlık, bu büyümenin devamı için gerekli çalışmaları sürdürmekte.
320 milyon liralık destek sağlandı
Açıklamada, Ticaret Bakanlığı'nın ihracatçıların küresel ticaretteki payını artırmak amacıyla çeşitli destek paketleri sunmaya devam ettiği ifade edildi. Bugüne kadar 320 milyon lira tutarında destek sağlandığı, 207 şirket, 2 pazar yeri, 6 perakende e-ticaret sitesi ve 9 e-ihracat konsorsiyumunun bu destekten yararlandığı belirtildi.
Hedef ülkeler genişletildi
Destek politikaları çerçevesinde, yüksek e-ihracat potansiyeline sahip İslam İşbirliği Teşkilatı üyelerinden Birleşik Arap Emirlikleri, Katar, Kuveyt, Nijerya ve Suudi Arabistan gibi ülkeler hedef ülke listesine eklendi. Bu ülkelere yönelik faaliyetlerde %20 ek destek imkanı sunuluyor.
Küresel e-İhracat Zirvesi düzenlenecek
Bakanlık, 2025 yılı boyunca firmalara destek vermeye devam edeceğini ve Eylül 2024’te düzenlenecek İstanbul Küresel e-İhracat Zirvesi ile Türkiye'nin küresel e-ticaret ekosistemindeki yerini sağlamlaştıracağına vurgu yaptı.
Ticaret Bakanlığı, e-ihracatın genel ihracat içindeki payının 2028'de %10'a çıkartılması hedefi doğrultusunda çalışmalarına aralıksız devam edeceğini belirtti.