Tekstil Sektörü 2025 Hedeflerini Belirledi
Giyimkent Yönetim Kurulu Başkanı Muzaffer Cevizli, tekstil sektörünün emek yoğun bir sektör olduğunu vurgulayarak, "Tekstil sektörü ihracat sıralamasında 2024'ü üçüncü sırada tamamlayacak gibi görünüyor. Hedefimiz, 2025'te sektörü eski günlerine döndürmek, hatta ihracatta birinci sıraya getirmektir." ifadelerini kullandı.
Cevizli, sektörün ihracata olan katkısının büyük olduğunu belirterek, tekstil sektöründe şu anda 1,5 milyon kişinin istihdam edildiğini aktardı. İhracatın 2021 ve 2022 yıllarında 19,2 milyar dolar düzeyinde olduğunu hatırlatan Cevizli, "2023 ve 2024'te bir daralma yaşandı. Bunun sebebi, Türkiye'deki yüksek iş gücü maliyetleri, enerji fiyatları ve kargo ücretlerindeki artışlardır," diye konuştu.
Cevizli, ihracat rakamlarına baktığında otomotiv sektörünün 35 milyar dolarla birinci sırada, kimya sektörünün ise 30 milyar dolarla ikinci sırada yer aldığını aktararak, "Tekstil sektörü 2024'te üçüncü sırada olacak," dedi.
Yurt Dışında Üretim Tesisleri Açılıyor
Yüksek enerji ve işçilik maliyetlerinden dolayı bazı firmaların Mısır gibi ülkelerde üretim tesisleri açtığını belirten Cevizli, Mısır'ın düşük iş gücü ve enerji maliyetleriyle tercih edildiğini kaydetti.
Yurt Dışından Alım Heyetleri Getiriliyor
Cevizli, Giyimkent'teki firmalara üretimi artırmaları ve yeni pazarlara açılmaları konusunda destek olduklarını, yurt dışından alım heyetlerini firmalarla buluşturduklarını ifade etti. Ancak sektörün iş gücü bulma noktasında zorluklar yaşadığını dile getiren Cevizli, gençlerin beyaz yakalı işlere yönelmesinin sektör için büyük bir tehdit olduğunu vurguladı.
Bu sorunun önlenmesi için meslek liselerinde eğitimler verilmesi ve alanların açılması gerektiği üzerinde duran Cevizli, tekstil sektöründeki istihdamın yaklaşık %10'unun Suriyeli göçmenlerden oluştuğunu açıkladı. "Suriyelilerin dönüşü şu an yavaş seyrediyor, gelecekte bu sayı yükseldiğinde tekstil sektörü olumsuz etkilenebilir," dedi.
Ayrıca, Giyimkent'te geçen yıl hizmet veren indirim çadırının 2025'te de tüketicilerle buluşmaya devam edeceği, Türkiye'nin hazır giyim marka ve üreticilerinin ihracat ve üretim fazlası ürünlerini indirimle sunacakları ifade edildi.