Çocuklarda Uyku Sorunlarının Nedenleri Nedir ?

Çocuklarda Uyku Sorunlarının Nedenleri Nedir ?

Çocuklarda uyku problemi, davranışsal problemleri önlemek için erkenden ele alınmalıdır. Uyku sorunları olan çocukların karşılaştığı sorunları ve ayrıca çocuğun uykusunu nasıl iyileştirebileceğinizi öğrenin.

Çocukların günlük en az dokuz saat uyku gereksinimi vardır. Uyku eksikliği veya başka herhangi bir uyku problemi, kötü sağlık, huzursuz ruh hali ve kötü dikkat seviyelerine neden olabilir ve bu nedenle çocuğun performansını ve öğrenme yeteneklerini etkileyebilir. Sinirli ruh halini unutmamak, sosyal becerilerinin gelişimini de olumsuz etkileyecektir.

Çocukların Uykusuzluk Nedeniyle Karşılaştıkları Sorunlar.

Uykusuzluk veya Çocukların uyku sorunları nedeniyle çocukların karşılaştığı bazı sorunlar.

  • Çocuğun ruh hali dalgalanmaya devam eder ve genellikle sinirlenir, rahatsız olur ve sinirlenir.
  • Kendisine verilen talimatlara dikkat eksikliği gibi başka davranış sorunları olabilir .
  • Konsantrasyonu düşük, hafızası istendiği gibi çalışmıyor ve öğrenme güçlüğü çekiyor.
  • Tepki süresini yavaştır.

Çocuklarda Uyku Sorunları Nasıl Tespit Edilir

Aşağıda, çocuğun uyku sorunu olduğu sonucuna varmak için dikkat edilmesi gereken bazı genel işaretler verilmiştir.

  • Çocuk kolayca uykuya dalmayı reddediyor; uyuya kaldığında rahatsızlık gösterir.
  • Uykusu sırasında nefes alması düzgün değildir, yani aralarında aralıklı duraklamalar vardır.
  • Çocuk çok horluyordur.
  • Geceleri sık sık kalkıyor.
  • Kâbus görmek veya uyurgezerlik yapmak gibi alışılmadık aktivitelere düşkün.
  • Gündüz aktiviteleri kötü performans gösteriyor

Çocuk Uykusunu İyileştirecek Önlemler

Çocuğunuzun daha iyi uyumasına yardımcı olmak için aşağıdaki önlemleri alabilirsiniz.

Bir Rutin Oluşturun

Çocuğu belirli bir zamanda yatağa yatırın; her gün aynı saati sürdürmede herhangi bir gevşeklik olmamalıdır. Aynı zamanda düzenli olarak uyandırılmalıdır. Hafta sonları yarım saatten bir saate kadar bir yumuşaklık olabilir, ancak bundan fazla olamaz.

Yatıştırıcı Yatma Zamanı Rutini Uygulayın

Bu, çocuğu gece emekli olmaya hazırlanırken vücudunu rahatlatan bir faaliyete sokmak anlamına gelir. Bu, ılık bir duş almak, en sevdiği hikâye kitabını okumak veya hafif müzik dinlemek gibi olabilir.

Yatak Odasını Keyifli Hale Getirin

Çocuk odasında huzurlu ve rahat bir ortam olmalıdır. Mobilya ve mobilyaların renkleri açısından loş ve rahat olmalıdır. Yakında herhangi bir gürültü olmamalı ve siz çocuğu uyuturken insanlar yüksek sesle konuşmamalıdır.

Yatmadan Önce TV veya Oyun Yok

Çocuğun yatmadan önce televizyon izlemesine, radyo dinlemesine veya video oyunları oynamasına izin vermeyin. Bu aktiviteler sinirleri heyecanlandırır ve uyumak zorlaşır.

Akşam Yemeği Ağır Olmamalı

Çocuğun yatmadan önce ağır bir yemek yemediğinden emin olun. Bu, sindirim sistemini heyecanlandıracak ve uykuyu erteleyecektir. Çocuğa yatmadan en az altı saat önce kafeinli yiyecek, hatta çikolata bile verilmemelidir.

Son olarak, çocuğunuzu çok sevmeniz doğal olsa da, onu kollarınızda uyutmak ya da yatağında çocuğunuzla yatmak gibi bir alışkanlık edinmekten kaçının. Çocuğun bireysel alışkanlıklar geliştirmesine yardımcı olun, bu onu kendi kendine yeterli ve size daha az bağımlı hale getirecektir. Aksi takdirde, çocuk kollarınızda veya sizinle yatakta uyumaya alışırsa başınız belada olacaktır. Sensiz uyumayı reddedecek. Çocuğun kendi alanında barış içinde yaşama alışkanlığını geliştirmesine yardımcı olun; senin sorumluluğun bu alanı rahat ve sevgi dolu kılmak olmalı.



Bunlarda ilginizi çekebilir



Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

*

*

*