Reklam Kurulu’ndan Yoğun İnceleme
2023 yılının ilk on ayında, Reklam Kurulu aldatıcı reklamlara toplam 204 milyon 322 bin 410 lira ceza uyguladı. Bu dönemde, 1542 dosya hakkında yapılan değerlendirmelerde 1358 dosyanın aldatıcı reklam veya haksız ticari uygulama olarak tespit edildiği bildirildi.
Toplantıda Alınan Kararlar
Ticaret Bakanlığı tarafından yapılan açıklamada, 8 Ekim'de gerçekleştirilen toplantıda, tüketicileri yanıltan reklamlar ve haksız ticari uygulamaların incelendiği belirtildi. Bu toplantıda, 202 dosyadan 185’i mevzuata aykırı bulundu ve 16 milyon 865 bin 937 lira idari para cezası kesildi.
İnternet Ortamındaki Yanıltıcı Reklamlar
Ayrıca, internet ortamında gerçekleştirilen yasadışı reklamlara ilişkin 71 dosyada erişimin engellenmesine karar verildi. Toplamda, yıl içerisinde Kurul tarafından 1542 dosya incelendi ve 1358 dosyada durdurma cezası uygulanmasına karar verildi.
Alkollü İçecek Reklamları Tekrar İnceleniyor
Açıklamada, alkollü içki reklamlarının yasak olduğu ancak sosyal medya platformlarında bu markalarla özdeşleşmiş sembollerin bulunduğu aktarıldı. Kurul, bu reklamlar hakkında da idari yaptırım uygulanmasına karar verdi.
Ticaret Bakanlığı, Reklam Kurulu aracılığıyla tüketicilerin karşılaştığı bu tür yanıltıcı reklamlara karşı inceleme faaliyetlerine hız kesmeden devam edeceğini belirtti.