Reklam Kurulu, yılın başından bu yana 1917 dosya üzerinde değerlendirmelerde bulunarak 277,6 milyon lira ceza uygulandığını açıkladı. Bu kapsamda, 1705 aldatıcı reklam ve haksız ticari uygulama tespit edilmiştir.
Ticaret Bakanlığı tarafından yapılan açıklamada, Kurulun Aralık ayı toplantısında, tüketicileri aldatan ve yanıltan reklamlar ile haksız ticari uygulamaların incelendiği bildirildi. Toplantıda, Kasım ayına ilişkin 213 dosyadan 196'sının mevzuata aykırı olduğu vurgulandı. Bu reklamlara ilişkin, durdurma cezası ile birlikte 54,3 milyon lira idari para cezası uygulanmasına karar verildi. Ayrıca, 35 dosya kapsamında aykırılık tespit edilen internet sitelerine erişimin engellenmesi de karar altına alındı.
Açıklamada, bu yıl içinde incelemeler sonucunda, 1770 aldatıcı reklam ve haksız ticari uygulama için 277,6 milyon lira idari para cezası verileceği belirtilmiştir. Bunun yanı sıra, Kasım ayında gerçekleştirilen indirimli satış reklamlarının incelemesi de gündemdeydi. Dikkate alınan 64 dosyadan 57'sinin mevzuata aykırı bulunduğu, bu kapsamda 27,4 milyon lira ceza uygulandığı ifade edildi.
Açıklamada, bu uygulamalar ile 'sahte indirim' algısını ortadan kaldırarak tüketicilerin alışveriş seçimlerinin manipüle edilmesinin önüne geçilmesinin amaçlandığı vurgulandı. Ayrıca, yanlış pazarlama uygulamalarının neden olduğu ihtiyaç analizinin bozulması ve bunun ekonomik kaynakların verimsiz kullanımı ile sonuçlanmasının engellenmesi hedeflenmektedir.
Yasa dışı bahis reklamlarına karşı da harekete geçildiği kaydedilen açıklamada, bu reklamlara yönelik 6 milyon lira ceza verildiği ve yasa dışı bahis sitelerinin tanıtımına dair yasaklamalara gidileceği ifade edildi. Ticaret Bakanlığı bünyesinde faaliyet gösteren Reklam Kurulu, sektördeki aldatıcı reklam ve haksız ticari uygulamalara karşı incelemelerine devam etmektedir.