DOLAR
34,99 -0,15%
EURO
36,72 0,03%
ALTIN
2.969,87 0,3%
BITCOIN
3.743.670,08 -0,93%

Peynirde Katma Değer Artışı İçin Yenilikçi Yaklaşımlar

İstanbul Ticaret Borsası, peynirde katma değer yaratmak için geleneksel ve yenilikçi yöntemleri tartıştı.

Yayın Tarihi: 27.09.2024 14:28
Güncelleme Tarihi: 27.09.2024 14:28

Peynirde Katma Değer Artışı İçin Yenilikçi Yaklaşımlar

İstanbul Ticaret Borsası, Peynirde Katma Değer Üzerine Toplandı

İstanbul Ticaret Borsası (İSTİB), peynir sektöründeki katma değer oluşturma konusunu ele aldı. Her ay düzenlenen 'Borsa Meydanı’nda Sektörler Konuşuyor' toplantısında, bu ay 'Peynirde Katma Değerli Ürünler' konusu üzerine odaklanıldı.

Ahmet Bülent Kasap: Coğrafi İşaretler Önemli

İSTİB Meclis Başkanı Ahmet Bülent Kasap, açılışta yaptığı konuşmada, peynirdeki katma değer için coğrafi işaretlerin önemine dikkat çekti. Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescillenen 45 peynir çeşidinin bulunduğunu belirten Kasap, Avrupa Birliği’ndeki durumu da hatırlattı:

"Tescilli tek peynirimiz Ezine peyniri. Üç peynirimiz de tescil aşamasında. Fransa ve İtalya, 56 tescilli coğrafi işaret ürünü ile zirvedeler."

Küresel pazarda geleneksel peynirlerin potansiyelinin çok altında yer bulduğunu kaydetti.

Tekelioğlu: Yasal Düzenlemeler Gerekli

Toplantıya katılan Prof. Dr. Yavuz Tekelioğlu, Türkiye'deki coğrafi işaret politikalarında eksiklikler olduğunu belirtti:

"Ülkemizde yeterince katma değer oluşturulamıyor. Yasal düzenlemelerin yapılması ve denetim yönetmeliklerinin çıkarılması gerekiyor."

Tekelioğlu, Türkiye'nin florasının zenginliği sayesinde daha fazla katma değerli ürünler üretme potansiyeline sahip olduğuna vurgu yaptı.

Kopuz: Yenilikçi Ürünlere Gereksinim Var

İstanbul Ticaret Borsası Yönetim Kurulu Üyesi Zülküf Kopuz, genç nesillerin damak tadındaki değişimden bahsetti:

"Taze ürünlere yönelim artıyor. Traditionel peynirler kadar inovasyona da odaklanılmalı."

Kopuz, inovatif ürünlerin katma değer yaratma açısından önemini vurguladı ve sektörde yeniliklerin gerekliliğine dikkat çekti.