DOLAR
34,57 -0,14%
EURO
36,21 -0,75%
ALTIN
2.957,37 1,61%
BITCOIN
3.391.813,6 -1,35%

Peugeot Türkiye Genel Müdürü Kaplan, Elektrikli Araç Pazarı Hakkında Önemli Açıklamalarda Bulundu

Peugeot Türkiye Genel Müdürü Gupse Kaplan, elektrikli araç pazarında bu yıl 100-110 bin adet satış beklentisi olduğunu açıkladı.

Yayın Tarihi: 25.11.2024 06:00
Güncelleme Tarihi: 25.11.2024 06:00

Peugeot Türkiye Genel Müdürü Kaplan, Elektrikli Araç Pazarı Hakkında Önemli Açıklamalarda Bulundu

Peugeot Türkiye Genel Müdürü Kaplan, Elektrikli Araç Satış Beklentilerini Açıkladı

Peugeot Türkiye Genel Müdürü Gupse Kaplan, otomotiv sektöründeki gelişmelere dair önemli değerlendirmelerde bulundu. Kaplan, bu yıl Türkiye'de elektrikli araç satışlarının 100-110 bin adet arasında gerçekleşmesini beklediklerini ifade etti. Bu rakam, toplam pazarın yaklaşık %10'una tekabül edecek.

Elektrikli Araçlarda Pazar Payı Yükseliyor

Kaplan, elektrikli araçların Türkiye pazarındaki payının henüz düşük olduğunu, ama bunun zamanla artacağını düşündüklerini vurguladı. "Geçen yıl, binek pazarında özellikle son dört beş ayda %10'un üzerinde bir pazar trendi gördük. Bu yıl bu trendin devam etmesini bekliyoruz," dedi.

Peugeot'nun Elektrikli Araç Hedefleri

Markanın elektrikli araç stratejisini de paylaşan Kaplan, 2025'in başında Peugeot'nun satıştaki tüm modellerinin elektrikli versiyonlarının bulunacağı bilgisini verdi. Avrupa'da en geniş elektrikli araç ürün gamına sahip marka olma hedefini yineleyen Kaplan, "Bugün itibarıyla Peugeot, Avrupa'da en geniş elektrikli araç ürün gamına sahip marka olarak öne çıkıyor," şeklinde konuştu.

Pazar Performansı ve Gelecek Beklentileri

2024 yılı için pazar beklentilerine de değinen Kaplan, Türkiye'de toplam araç satışlarının 1 milyonun üzerinde olmasını beklediklerini belirtti. "Bu pazar içerisinde yaklaşık 70 bin adet elektrikli araç satışı hedefliyoruz," dedi.

Filo satışlarının Durumu

Kaplan, son çeyrekteki filo performansına dikkat çekerek, Peugeot'nun satışlarının yaklaşık %85'inin perakende, %15'inin filo satışlarından oluştuğunu ifade etti. "Son üç ayda hızlı bir pazar var ve 1 milyon barajına yaklaştık," ifadesini kullandı.

Rekabet ve İnovasyon

Kaplan, Çinli markalara verilen sübvansiyonlar ile ilgili de değerlendirmelerde bulundu. Bu sübvansiyonların müşteri taleplerini tetikleyeceğini ve pazara olumlu katkı sağlayacağını ifade eden Kaplan, "Rekabetin önemli olduğunu düşünüyorum. Biz, fiyat rekabetinden ziyade otomobillerimizin özellikleriyle müşteri beklentilerini karşılama noktasında iddialıyız," dedi.

Son olarak, Türkiye pazarının artık normal şartlar altında 1 milyon bandına oturduğunu belirten Kaplan, 2025'e dair değerlendirme yapmanın erken olduğunu ifade etti.

Bu İçeriğimiz kaynak olarak Anadolu Ajansını kullanmıştır ve aksiyon.com.tr editör ekibimiz tarafından derlenmiştir.