Sürücüsüz araçlar, Kaliforniya'daki mevcut yasalar uyarınca trafik cezalarından muaf olacak. Bu boşluk, aktivistlerin eyaleti yeni yasalar çıkarmaya ve sürücüsüz otomobilleri daha yakından yönetmek için bekçi köpekleri koymaya teşvik etmesine yol açtı.
NBC Bay Area Araştırma Birimi, San Francisco Polis Şefi Bill Scott'ın memurlara "Sürücüsüz modda çalıştırılıyorsa, hareket ihlali için herhangi bir ceza kesilemez" talimatını veren bir iç notunu ele geçirdi. Scott, "Teknoloji hızla gelişiyor ve zaman zaman mevzuat veya düzenlemelerin değişikliklere uyum sağlayabileceğinden daha hızlı gelişiyor" dedi.
San Francisco Standard'ın haziran ayında yayınladığı bir rapora göre, şehrin sürücüsüz araçlara trafik ihlalleri nedeniyle ceza kesmemesinin bir nedeni de aslında ceza kesecek kimsenin olmamasıydı.
Bu kadar hızlı değişen bir teknoloji için iyi bir yasa çıkarmanın zor olması mantıklı, ancak bu imkansız değil. NBC News'in haberine göre, Teksas ve Arizona eyaletlerinin trafik yasaları, sürücüsüz araçların yolda yasaları ihlal etmeleri halinde ceza alabilmelerini sağlayacak şekilde yeniden düzenlendi.
SÜRÜCÜSÜZ ARAÇLAR PARK CEZASI ALABİLİYOR
Bu yeni yönerge politikada bir değişiklik gibi görünüyor. 2018 yılında Cruise'un sürücüsüz aracındaki bir yolcu, otonom araç tarafından gerçekleştirilen bir hareket ihlali nedeniyle ceza almıştı. İşleri daha da kafa karıştırıcı hale getirmek için, Kaliforniya'daki otonom araçlar hâlâ park cezaları alabiliyor.
Ağustos 2023'te Kaliforniya düzenleyicileri, en popüler sürücüsüz otomobil şirketlerinden ikisi olan Waymo ve Cruise'un San Francisco'da 7/24 taksi hizmeti olarak çalışmasına izin vermeye başladı. Sadece 10 gün sonra, bir Cruise sürücüsüz aracı ve bir itfaiye aracı şehirde kaza yaptı ve Kaliforniya Motorlu Taşıtlar Dairesi şirketten yoldaki sürücüsüz araç sayısını azaltmasını istedi.
Bir yandan, bu otonom araçların üreticileri, araçların daha iyi hale gelmek için daha fazla kilometre yapması gerektiğini söylüyor. Ancak aktivistler, elbette araçların daha fazla kilometreye ihtiyacı olabileceğini, ancak bu kilometrelerin insanların araba kullandığı ve yayaların yürüdüğü aynı işlek yollarda mı kaydedilmesi gerektiğini savunuyor.