Netflix yöneticileri, son iki yıldır hediye ettikleri mobil oyunlardan gelir elde etmeyi düşünüyor. Şu anda Netflix Games'teki her oyun aboneler için tamamen ücretsiz olarak oynanabiliyor. Hatta Netflix, bu oyunlardan bazılarını hizmetin bir parçası olarak yeniden başlatmadan önce geriye dönük olarak tüm uygulama içi satın alımları ve reklamları kaldırdı.
Netflix yöneticileri, oyunlardan kâr elde etmeye başlamak için uygulama içi satın alımları geri eklemek, daha büyük sürümler için ücret almak ve Reklamlı Standart planındaki Netflix aboneleri için oyunlara reklam yerleştirmek gibi fikirler ortaya attı.
REKLAMLARA DAHA FAZLA DİRENEMEDİ
The Wall Street Journal'a göre, bu Netflix'in uzun süredir devam eden politikasından ilk geri dönüşü olmayacak. Şirket yıllarca reklamlara direndi ama büyüme durduğunda, reklam destekli bir plan hızlı bir şekilde takip edildi. Aynı durum, Netflix'in parola paylaşımına getirdiği kısıtlama için de geçerliydi.
Uygulama içi satın alımların sektörün vazgeçilmez bir parçası olduğu biliniyor. Hatta Honor of Kings, Pubg Mobile, Pokemon Go ve Genshin Impact gibi ücretsiz oyunlar, reklamlar sayesinde her yıl yüz milyonlarca dolar kazanıyor. Bu nedenle, Netflix’in de yakın zamanda uygulama içi ücretsiz oyunlardan reklamlar aracılığıyla gelir elde etmesine kesin gözüyle bakılıyor.