DOLAR
34,42 -0,02%
EURO
36,28 0%
ALTIN
2.837,38 -0,05%
BITCOIN
3.160.021,88 -0,52%

MEB, Ortak Yazılı Sınavların Soru ve Cevaplarını Yayınladı

Milli Eğitim Bakanlığı, 30-31 Ekim tarihlerinde yapılan ortak yazılı sınavların sorularını ve cevaplarını paylaştı.

Yayın Tarihi: 01.11.2024 12:30
Güncelleme Tarihi: 01.11.2024 12:30

MEB, Ortak Yazılı Sınavların Soru ve Cevaplarını Yayınladı

MEB'in Sınav Süreci ve Detayları

Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), 30-31 Ekim tarihlerinde ülke genelinde gerçekleştirdiği ortak yazılı sınavların soru ve cevaplarını resmi olarak yayımladı. Bu sınavlar, 2024-2025 eğitim öğretim yılının birinci döneminin ilk yazılı sınavları olarak kaydedildi.

Sınavların Yapıldığı Dersler

Bakanlıktan gelen bilgilere göre, 6. sınıf Türkçe ve 10. sınıf Türk Dili ve Edebiyatı dersleri için 30 Ekim Çarşamba günü, 6. sınıf matematik ve 10. sınıf matematik dersleri için ise 31 Ekim Perşembe günü sınav uygulandı. Sınavlarda kullanılan soru formatları dikkat çekti.

Açık Uçlu Sorular İlk Kez Kullanıldı

Bu yılki ortak yazılı sınavlarda 6. sınıf Türkçe dersi için 7, 6. sınıf matematik dersi için 7, 10. sınıf Türk Dili ve Edebiyatı dersi için 8 ve 10. sınıf matematik dersi için 7 açık uçlu ve kısa cevaplı soru uygulandı. Böylece, ilk defa ülke genelinde ortak sınavlarda tamamen açık uçlu ve kısa cevaplı sorulara yer verildi. Öğrenciler, bu sorulara kendi cümleleriyle yanıt verdiler.

Sınav Düzeni ve Değerlendirme

Sınavlar, sabah ve öğle oturumları olarak iki farklı seans halinde, ayrı oturumlarda gerçekleştirildi. Her oturumda farklı ve eş değer sorular kullanılarak, sınav süresi 40 dakika ile sınırlı tutuldu. Ülke genelinde oturumların aynı saatte başlaması ve bitmesi sağlandı.

Değerlendirme süreci de dikkatlice planlandı. 6. sınıf matematik dersi için, puanlama bağımsız iki değerlendirici tarafından il ölçme değerlendirme merkezi müdürlükleri aracılığıyla gerçekleştirilecek. Sınav sonuçları, ortakyazilisinav.meb.gov.tr adresinde okul müdürlüklerine açılacak ve öğretmenler tarafından e-Okul sistemine aktarılacak.

Diğer derslerin sonuçları ise ilgili ders öğretmenleri tarafından değerlendirilecek ve e-Okul sistemine işlenecek. Tüm bu uygulama, müfredatın analiz edilmesi ve okullar arasında eğitim standartlarının oluşturulması amacı taşımaktadır.