DOLAR
34,16 0%
EURO
38,11 0%
ALTIN
2.913,97 0%
BITCOIN
2.250.508,77 -0,36%

Konut kredisi için gerekli belgeler 2023

Ev almak isteyen kişiler konut kredisi için gerekli belgeleri bankalara sunmak zorunda. Peki, Konut kredisi için gerekli belgeler nelerdir? İşte konut kred

Yayın Tarihi: 28.10.2023 12:47
Güncelleme Tarihi: 28.10.2023 12:47

Konut kredisi için gerekli belgeler 2023

Konut kredisi almak isteyenler için gerekli belgeler şunlardır: TC vatandaşı, reşit, çalışan bir kişi olmanız gerekmektedir. Kredi alacak kişinin en fazla 70 yaşına kadar vade sonunda yaşını tamamlaması gerekmektedir. Konut kredisi, evin tamamını karşılamaz, en fazla ev değerinin yüzde 80-90'ını kapsar. Evin değeri ve sınıfı, alınabilecek kredi miktarını belirler. Ayrıca, kredi alınan ev ipotek altına alınır, böylece banka geri ödeme güvencesine sahip olur. İşte detaylar...

Konut kredisi almak için gereken belgeler, başvuru yapacağınız banka ve çalışma durumunuza bağlı olarak değişebilir. Genelde istenen temel belgeler şunlardır: Nüfus cüzdanı veya ehliyet, ikamet belgesi, gelir belgesi (maaş bordrosu veya vergi levhası), evin tapusu veya tapu fotokopisi, iskan belgesi ve başvuru formu. Eğer ücretli bir çalışansanız, şirketin imza sirküleri ve maaşınızla ilgili kısıtlama olmadığını belirten bir yazı da istenebilir. Serbest meslek sahibiyseniz, faaliyet belgesi, imza sirküleri, son bir seneye ait bilanço ve gelir tablosu, ticaret sicil gazetesi kaydı, ve Kurumlar Vergisi tahakkuk fişi gibi ek belgelere ihtiyaç duyabilirsiniz. Belgeleri sunduktan sonra, konutunuz için ekspertiz işlemleri yapılır ve kredi başvurunuz değerlendirilir. Başvuru yapmadan önce, eksik belgeyle karşılaşmamak için kredi veren bankanın şubesiyle iletişime geçmek önemlidir.

KONUT KREDİSİ ALMAK İSTEYENLER İÇİN GEREKLİ BELGELER

Konut kredisi almak için gereken belgeler, başvuru yapacağınız banka ve çalışma durumunuza bağlı olarak değişebilir. Genelde istenen temel belgeler şunlardır: Nüfus cüzdanı veya ehliyet, ikamet belgesi, gelir belgesi (maaş bordrosu veya vergi levhası), evin tapusu veya tapu fotokopisi, iskan belgesi ve başvuru formu. Eğer ücretli bir çalışansanız, şirketin imza sirküleri ve maaşınızla ilgili kısıtlama olmadığını belirten bir yazı da istenebilir. 

Serbest meslek sahibiyseniz, faaliyet belgesi, imza sirküleri, son bir seneye ait bilanço ve gelir tablosu, ticaret sicil gazetesi kaydı, ve Kurumlar Vergisi tahakkuk fişi gibi ek belgelere ihtiyaç duyabilirsiniz. Belgeleri sunduktan sonra, konutunuz için ekspertiz işlemleri yapılır ve kredi başvurunuz değerlendirilir. Başvuru yapmadan önce, eksik belgeyle karşılaşmamak için kredi veren bankanın şubesiyle iletişime geçmek önemlidir.