Kemik Erimesi Tanısı ile Girişimcilik Hayatı Başladı: 40 Kişiye İstihdam Sağladı

Kemik erimesi tanısıyla mücadele eden Bahar Şamhili Tanju, KOSGEB desteğiyle kurduğu markasıyla 40 kişiye istihdam sağlıyor.

Yayın Tarihi: 08.01.2025 11:07
Güncelleme Tarihi: 08.01.2025 11:30

Kemik Erimesi Tanısı ile Girişimcilik Hayatı Başladı: 40 Kişiye İstihdam Sağladı

Kemik Erimesi Tanısı ve Girişimcilik

İstanbul'da yaşayan Bahar Şamhili Tanju, 10 yıl önce aldığı kemik erimesi tanısının ardından evde hazırladığı ilikli kemik suyunu KOSGEB'in desteğiyle markalaştırmayı başardı. Şu anda Tanju, bu girişimi ile 40 kişiye istihdam sağlıyor.

Kemik Suyunun Faydaları

2014 yılında hastanede yapılan muayene sonucu osteoporoz tanısı konulan Tanju, doktorlarının tavsiyeleri doğrultusunda evde ilikli kemik suyu yapmaya başladı. Bu sürecin sağlık üzerindeki etkilerinin yanı sıra, cilt ve saç sağlığına da olumlu yansıdığını belirtiyor. Tanju, birçok doktorunun beslenmenin iyileşme sürecindeki önemine dikkat çektiğini ve zengin protein kaynakları ile beslenmelerinin gerektiğini vurguladı.

Pazar Araştırması ve Markalaşma Süreci

Tanju, evinde hazırladığı kemik suyunu düzenli olarak tükettiği süreçte, pazarda taze kemik suyu ürünlerinin olmadığını fark etti ve böyle bir ürün sunma kararı aldı. “Bu kadar kıymetli bir gıda, bizim kültürümüzde var olan bir üründür ve bunu en taze haliyle sunmayı hedefledim,” dedi.

AR-GE Çalışmaları ve Üretim Süreci

Tanju, oluşturduğu markayı geliştirmek için 2016 yılında iki üniversiteden öğretim üyeleriyle 9 ay süren bir AR-GE çalışması gerçekleştirdi. KOSGEB ile olan işbirliği onun için önemli bir motivasyon kaynağı oldu. “Markamız Türkiye'nin kendi sermayesi ile kurulmuş bir kadın girişimci markası,” diye ekledi.

Geleneksel Üretim ve Kadın İstihdamı

Kemik sularının hazırlanmasının zorluğuna dikkat çeken Tanju, yerli markasıyla ihtiyacı olanların ürüne kolayca ulaşabileceğini belirtti. Şu anda 17 çeşit ürün ürettiklerini ve bunlar arasında 5 çeşit kemik suyu, 4 çeşit sakatat çorbasının bulunduğunu ifade etti. Ürünlerin coğrafi işaretli malzemelerle hazırlandığına dikkat çekti. “Gelenekseli geleceğe taşımayı ve bu ürünleri global bir marka haline getirmeyi hedefliyoruz,” dedi.

Geleceğe Dönük Hedefler

Gelecek dönemde kadın istihdamının artacağını vurgulayan Tanju, en büyük hedefinin ihracat olduğunu belirtti. Yurt dışından gelen talepleri karşılamak için gerekli hazırlıklara başladıklarını ifade etti. “Kemik suyu, dünyanın dört bir yanında popüler hale geldi ve bu ürünü global pazarlara taşıma amacındayım,” dedi.

Girişimci Bahar Şamhili Tanju, 10 yıl önce aldığı kemik erimesi tanısının ardından evde...

Girişimci Bahar Şamhili Tanju, 10 yıl önce aldığı kemik erimesi tanısının ardından evde hazırladığı kemik suyunu KOSGEB'in desteğiyle markalaştırarak, 40 kişiye istihdam sağlıyor.

Girişimci Bahar Şamhili Tanju, 10 yıl önce aldığı kemik erimesi tanısının ardından evde...

Girişimci Bahar Şamhili Tanju, 10 yıl önce aldığı kemik erimesi tanısının ardından evde hazırladığı kemik suyunu KOSGEB'in desteğiyle markalaştırarak, 40 kişiye istihdam sağlıyor.