2025 Yılı Bütçesi Üzerine Eleştiriler
TBMM Genel Kurulunda Aile ve Sosyal Hizmetler ile Milli Eğitim bakanlıklarının 2025 yılı bütçeleri üzerinde tartışmalar yapıldı. İYİ Parti Manisa Milletvekili Şenol Sunat, Milli Eğitim Bakanlığı bütçesine ilişkin eleştirilerde bulundu. Sunat, 'Yatırımlar için ayrılan pay yüzde 10 bile değil. Bu bütçeyle yeni büyük yatırımlar yapma imkanı yok.' dedi.
Aile Temelinin Güçlendirilmesi
İYİ Parti Tekirdağ Milletvekili Selcan Taşçı, aile temeli sağlam olmayan toplumların ayakta kalamayacağını öne sürdü. Ailenin korunması ve güçlendirilmesi programının bütçedeki payının yüzde 0,11 olmasını eleştiren Taşçı, bunun hükümetin söylemleriyle çelişkili olduğunu vurguladı. Taşçı ayrıca, kadın cinayetlerinin temelinin geçim sıkıntısı olduğunu belirterek, 'Çok acil bir çocuk koruma eylem planı hazırlamak zorundayız' ifadesini kullandı.
Şehit ve Gazi Hakları
Taşçı, şehit yakınları ve gaziler için bütçeden ayrılan payın yalnızca yüzde 0,03 olduğunu belirterek, mevcut durumun kabul edilemez olduğunu ifade etti. Taşçı, 'Bu da aslında 'Gaziysen bana ne? Git, evinde otur.' demenin başka bir biçimi.' dedi.
Bütçenin Yetersizliği
Şenol Sunat, Milli Eğitim Bakanlığı'nın 2025 yılı bütçesinde personel giderlerinin yüzde 80'ini oluşturduğunu, bu nedenle yatırımlar için yeterli kaynağın ayrılmadığını vurguladı. Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin'in laisizm ile ilgili söylediklerine tepki gösteren Sunat, Bakanın geçmişle ilgili çarpıtmalara neden ihtiyaç duyduğunu sorguladı.
Fırsat Eşitsizliği
İYİ Parti Bursa Milletvekili Yüksel Selçuk Türkoğlu, bütçe görüşmeleri sırasında AK Parti sıralarının boş olduğunu belirterek, muhalefetin görüşlerine saygı gösterilmediğini savundu. Türkoğlu, eğitimdeki fırsat eşitsizliklerine dikkat çekti. 2002 yılında özel okul oranının yüzde 2 olduğunu, bu oranın günümüzde yüzde 20'lere yaklaşmasına tepki gösterdi.
Yükseköğretim Sorunları
İYİ Parti Edirne Milletvekili Mehmet Akalın, üniversite mezunlarının iş bulma oranının düşük olduğunu ifade etti. Türkiye'deki üniversitelerde özerklik sağlanmadığını belirten Akalın, 'Üniversite sayısını artırdık' ifadesinin başarı olarak sunulamayacağını savundu ve mesleki eğitim sorunlarının çözülmesi gerektiğini kaydetti.