İtalya'da Otomobil Üretimi Dramatic Düşüş Yaşadı
İtalya’da otomobil üretimi 2022 yılında, bir önceki yıla göre yaklaşık yüzde 46 azalarak 283 bin 9 ile 1956'dan bu yana en düşük seviyeye geriledi. FIM-CISL sendikası, ülkedeki otomobil üretim rakamlarını açıkladı.
Ticari Araç Üretimi de Düşüşte
Aynı dönemde ticari araç üretimi de yüzde 17 düşerek 192 bin seviyesine geriledi. 2021’de Fiat Chrysler ile PSA-Peugeot'un birleşmesiyle kurulan Stellantis'in İtalya’daki üretimi geçen yıl yüzde 37 azalarak 475 bin 90’a düştü.
Elektrikli Araç Talebindeki Zayıflık
Dünyanın hacim bakımından dördüncü büyük otomobil üreticisi olan Stellantis, Avrupa’daki diğer üreticiler gibi elektrikli araçlar için zayıf talep, mevzuat belirsizliği ve Çin rekabeti ile karşı karşıya kalıyor. Sendikanın açıklamasında, “2024, Stellantis’in kara yılı olarak hatırlanacak.” denildi.
FIM-CISL'den Avrupa'ya Çağrı
FIM-CISL Başkanı Ferdinando Uliano, Avrupa Birliği’ne 2025 emisyon hedeflerini gözden geçirme çağrısı yaparak, “Bu, Avrupa için bir mücadeledir” ifadelerini kullandı.
Stellantis'in Yatırım Planları
Stellantis, geçen ay üretimi artırmak için yeni bir plan açıkladı. Şirket, 2025’te İtalya'da toplam 2 milyar avro yatırım yaparak yeni modeller üreteceğini belirtti. Bu yeni modellerin, 2026'dan itibaren üretimde artış sağlayacağı öngörülüyor.
İtalyan Hükümeti'nin Hedefi
Baskı altında bulunan İtalyan hükümeti, ülkede otomobil üretimini bir milyon aracın üzerine çıkarmayı hedefliyor. Stellantis, Fiat, Maserati, Alfa Romeo ve Lancia gibi markaları beş fabrikada üretmektedir.