Isparta'da 112 Acil Çağrı Merkezi İhbarları: Sadece Yüzde 35 Gerçek Vaka

Isparta'da 2024'te 112 Acil Çağrı Merkezi'ne yapılan çağrıların sadece yüzde 35'i gerçek vakalara ait olarak kaydedildi.

Yayın Tarihi: 03.01.2025 10:43
Güncelleme Tarihi: 03.01.2025 10:50

Isparta'da 112 Acil Çağrı Merkezi İhbarları: Sadece Yüzde 35 Gerçek Vaka

Isparta'da 2024 yılında 112 Acil Çağrı Merkezi'ne gelen çağrıların yalnızca %35'inin gerçek vakaları içerdiği bildirildi. Merkezin Müdürü İsmail Ünal, yaptığı açıklamada, AFAD, emniyet, itfaiye, jandarma, orman ve sağlık alanlarında toplam 410.882 çağrı alındığını, bu çağrılardan 143.603

Ünal, 267.279 aramanın ise vaka olarak kaydedilmediğini ve bunlar arasında gereksiz aramalar bulunduğunu belirtti. 112 Acil Çağrı Merkezi'nin gereksiz yere meşgul edilmemesi gerektiğinin altını çizen Ünal, "Çağrı merkezi, gereksiz yere meşgul edilirse acil ihtiyacı olan bir insana ulaşamayabiliriz. Bu durum bir insanın hayatına da mal olabilir," dedi.

Ünal, vatandaşlara hitaben, gerçek acil yardıma ihtiyaç duyduklarında her zaman 112'yi aramalarını ve çağrı sırasında mümkün olduğu kadar sakin olmalarını önerdi. Bu şekilde, acil durumlarda daha hızlı ve etkin bir hizmet sağlanabileceğini vurguladı.

Isparta'da geçen yıl 112 Acil Çağrı Merkezi'ne yapılan çağrıların sadece yüzde 35'inin gerçek...

Isparta'da geçen yıl 112 Acil Çağrı Merkezi'ne yapılan çağrıların sadece yüzde 35'inin gerçek vakayı içerdiği bildirildi.

Isparta'da geçen yıl 112 Acil Çağrı Merkezi'ne yapılan çağrıların sadece yüzde 35'inin gerçek...

Isparta'da geçen yıl 112 Acil Çağrı Merkezi'ne yapılan çağrıların sadece yüzde 35'inin gerçek vakayı içerdiği bildirildi.