Sizi tanıyan bir sohbet robotuyla konuşabilseydiniz ne olurdu? Yalnızca geçmişte yaptığınız açıklamalara ve sorduğunuz sorulara referans veren değil, aynı zamanda, sizinle sohbet etmek ve soruları daha derin bir düzeyde cevaplamak için kim olduğunuza ilişkin samimi bir profile sahip olan bir sohbet botu.
Ellmann, kullanıcıların fotoğraflarına ve internet tarama alışkanlıklarına bakarak yaşamlarının "kuşbakışı görünümünü" yakalamayı ve daha kişiselleştirilmiş sohbet botu sağlamayı hedefliyor. Söz konusu proje, adını biyografi yazarı Richard David Ellmann'dan alıyor.
RESMİ OLARAK DUYURULMADI
Google henüz geliştirilmekte olan bu projeyi resmi olarak duyurmadı. Haber CNBC'ye sızan bir iç zirve toplantısı sunumundan geliyor. Yazılım, Google Fotoğraflar ve arama geçmişlerini incelemek için Gemini'ı kullanmayı ve daha sonra kullanıcının hayatına genel bir bakış (profil) geliştirmeyi öneriyor.
Sunumda "ChatGPT'yi hayal edin. Fakat hayatınızla ilgili her şeyi zaten biliyor" örneği kullanıldı.
Yazılım, kullanıcıları çevreleyen pek çok ilgili detaya sahip olacağından, sorulara daha spesifik ve doğru cevaplar verebilir. Örneğin, birisi "Kocama yılbaşında ne almalıyım?" diye sorabilir. Ellmann, kocanın balık tutmayı sevdiğini fotoğraflardan bilebileceğinden, algoritma genel bir ürün listesi sunmak yerine ilgili önerilerle cevap verebilir.
GÜVENLİK KONUSUNDA ENDİŞELER VAR
Hangi kuaförü tercih ettiğinizi sormadan saç kesimi rezervasyonu yapabilen bir yapay zekâ asistanına sahip olmanın kullanışlı olacağı ifade edildi. Ancak, kaç kişinin bu kolaylık için kişisel yaşamlarına erişimi isteyerek teslim edeceğinden araştırmacılar şu an için emin değil. Bu modellerin pozitif yönde ilerlemesi için nasıl işlediğine yönelik yüksek düzeyde bir şeffaflığa ihtiyaç bulunduğu, aksi takdirde, yalnızca başka bir kötü kurumsal silah haline geleceği paylaşıldı.
Öte yandan proje, insanların böylesine istilacı bir teknolojiye güvenip güvenmeyeceği sorusunu gündeme getirdi. Muhtemelen pek çok insanın, bir sorguya daha alakalı cevaplar almak için arama geçmişlerini ve fotoğraflarını inceleyen bir yapay zekâ fikrinden hoşlanmayacağı aktarıldı. Reklamların zaten bunu yapmaya çalıştığı ve çoğu insanın bu düzeyde bir incelemeyi umursamadığı belirtildi.