Birleşmiş Markalar Derneği Üyeleri Fahiş Kira Artışlarını Değerlendirdi
Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) üyesi markalar, "fahiş kira artışı talepleri" ve alışveriş merkezlerinde (AVM) karşılaşılan genel gider sorunları üzerine bir araya geldi. Toplantı, BMD bünyesinde bulunan 516 markanın temsilcilerinin katılımıyla gerçekleştirildi.
Sinan Öncel: Kira, Markalar için Temel Bir Maliyet Kalemi
Toplantıda yer alan BMD Başkanı Sinan Öncel, kira artışlarının markalar için en önemli maliyet kalemlerinden biri olduğunu belirtti. Öncel, "10 yıllık süresi sona eren kontratlar için yüzde 400-500 oranlarında kira artış talepleriyle karşı karşıyayız." ifadelerini kullandı.
Şeffaf Olmayan Giderler Sorun Olmaya Devam Ediyor
Öncel, ayrıca AVM'lerdeki şeffaf olmayan ortak alan giderlerinden dolayı her ay en az 700 milyon lira fazla ödeme yaptıklarını belirtti. "Bu konularda yoğun şikayetler alıyoruz ve bu sorunların çözümü için toplantıda ortak bir mutabakat sağladık." şeklinde konuştu.
Ticaret Bakanlığı Temsilcisi de Katıldı
Toplantıya Ticaret Bakanlığı Perakende Ticaret Daire Başkanı Burak Kaplan da katıldı. BMD üyeleri, kira sorunlarının kalıcı bir şekilde çözüme kavuşması için ilgili mevzuatta değişiklik yapılması gerektiğini vurguladı.
Yabancı Satışlarda Düşüş
Öncel, ülkeye gelen ziyaretçi sayısında %7,1'lik bir artış olmasına rağmen, üyelerinin %80'inin yabancıya yapılan satışların azaldığını belirtti. "Bu durum, sektördeki zorlukların bir yansımasıdır" dedi.