DOLAR
34,42 -0,02%
EURO
36,28 0%
ALTIN
2.837,38 -0,05%
BITCOIN
3.132.483,56 0,36%

Erzurum'da Maarif Kongresi: Öğretmenlerin Bildirileri Belirlendi

Milli Eğitim Bakanlığı, Erzurum'da düzenleyeceği Maarif Kongresi'nde öğretmenlerin sunacağı bildirileri açıkladı.

Yayın Tarihi: 16.11.2024 11:54
Güncelleme Tarihi: 16.11.2024 11:54

Erzurum'da Maarif Kongresi: Öğretmenlerin Bildirileri Belirlendi

Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), 24 Kasım Öğretmenler Günü kutlama etkinlikleri çerçevesinde Erzurum'da 26-27 Kasım tarihlerinde düzenlenecek olan Maarif Kongresi'nin detaylarını paylaştı. Kongrede, 'Öğretmen Gözüyle Eğitim Öğretim' teması altında öğretmenlerin sunacağı bildiriler belirlendi.

Bakanlıktan yapılan açıklamaya göre, yurt içi ve yurt dışındaki görevli öğretmenlerin katılacağı kongrede, 'öğretmen gözüyle' eğitimin çeşitli yönleri ele alınacak. Bu kapsamda, 'oyun ve arkadaşlık', 'aile' ile 'sosyal sorumluluk çalışmaları'nın eğitime etkileri üzerinde durulacak.

Kongreye bildiride bulunmak için 78 ilden 2.178 öğretmen başvurdu ve 805 bildiri değerlendirmeye alındı. En fazla katılım gösteren konu başlığı, 295 başvuruyla 'Öğretmen Gözüyle Ailenin Eğitime Etkisi' oldu. Bu başlığı, 283 başvuru ile 'Öğretmen Gözüyle Oyun ve Arkadaşlığın Eğitime Etkisi' ve 227 başvuru ile 'Öğretmen Gözüyle Sosyal Sorumluluk Çalışmalarının Eğitime Etkisi' takip etti.

Yapılan değerlendirmeler sonucunda 536 bildiri uygun bulunarak jüriye gönderildi. Her bildiri, ikişer hakem tarafından değerlendirildi ve en yüksek puan alan 9 bildiri Maarif Kongresi'nde sunulacak. Ayrıca, 536 bildiriden 101'i Cumhuriyetin 101. yılı anısına basılacak bir kitapta yer alacak.

Kongreye Sunulacak Bildiriler

Öğretmen Gözüyle Ailenin Eğitime Etkisi

  • Sümeyye Baytüre (Niğde): 'Ebeveyn Kitap Okuma Durumlarının İlkokul Öğrencilerinin Okuma Tutumlarına Etkisi: Anne Okursa Çocuk Okur Projesi'
  • Elif Şimşek (Samsun): 'Aile İle Yapılan Bilim Etkinliklerinin Öğrencilerin Bilime Karşı Tutum ve Meraklarına Olan Etkisinin İncelenmesi'
  • Yasemin Çetin (Eskişehir): 'Eğitimin Görünmeyen Kahramanları: Ailenin Öğrenci Başarısındaki Rolü Üzerine Nitel Bir Araştırma'

Öğretmen Gözüyle Sosyal Sorumluluk Çalışmalarının Eğitime Etkisi

  • Aylin Kahraman (Ankara): 'Görme Engelliler İçin Gönüllü Okuyuculuk Faaliyeti Gerçekleştiren Lise Öğrencilerinin Bu Sürece İlişkin Görüşlerinin Belirlenmesi'
  • Ferda Salık (Diyarbakır): 'Tarihi Mekanlarda Akran Rehberliği Modelinin Değer Kazanımı Üzerindeki Etkisinin İncelenmesi: Diyarbakır Kültür Elçileri'
  • Çağdaş Sal (Kocaeli): 'İlkokul 1. Sınıf Öğretmenlerinin Maarif Modeli Sosyal Sorumluluk Programına Yönelik Görüşlerinin İncelenmesi'

Öğretmen Gözüyle Oyun ve Arkadaşlığın Eğitime Etkisi

  • Mehmet Doğan (Yozgat): 'Eğitsel Oyunların Eğitim Öğretim Süreçlerine Etkisine Bir Örnek, Şehrimin Kültürel Kodları Oyunumda'
  • Tuğba Emirhan (Samsun): '21. Yüzyıl Becerilerinin ve Değerlerin Çocuklara Kazandırılmasında Oyunun Rolü ve İşlevi'
  • Ömer Kahraman (İzmir): 'Tarih Öğretiminde Oyun Kullanımı Üzerine Öğrenci Görüşleri: Tarihbu Oyunu Örneği'

Bu İçeriğimiz kaynak olarak Anadolu Ajansını kullanmıştır ve aksiyon.com.tr editör ekibimiz tarafından derlenmiştir.