DOLAR
35,33 0,15%
EURO
36,58 -0,21%
ALTIN
2.990,8 0,3%
BITCOIN
3.494.677,83 -0,66%

E-Ticaret Sektörü, 2025'te E-İhracata Yöneliyor

E-Ticaret, 2024'te 3,4 trilyon lira ciro hedefini aşarak 2025'te e-ihracatta rekor kırmayı gözetiyor.

Yayın Tarihi: 04.01.2025 11:04
Güncelleme Tarihi: 04.01.2025 11:04

E-Ticaret Sektörü, 2025'te E-İhracata Yöneliyor

E-Ticaret Sektörü, 2025'te E-İhracata Yöneliyor

Elektronik Ticaret İşletmecileri Derneği (ETİD) Başkanı Hakan Çevikoğlu, e-Ticaret sektörünün 2024 yılı ciro hedefinin 3,4 trilyon lira olduğunu ve 2025 yılı için 5 trilyon lira hedeflediklerini belirtti. Çevikoğlu, 'Asıl büyük hedefimiz, e-ihracatı küresel ölçekte çok daha güçlü konuma getirmek; 2025, e-ihracatta rekorların kırılacağı bir yıl olacak.' dedi.

Çevikoğlu, AA muhabirine yaptığı açıklamada, son yıllardaki küresel değişimlerin alışveriş alışkanlıklarını köklü şekilde dönüştürdüğünü ve bunun, tüketicilerin e-Ticaret platformlarına hızla adapte olmasını sağladığını ifade etti. Bu dönüşüm, dijital ticaret ekosistemine duyulan güvenin artmasıyla sektöre kalıcı ivme kazandırdı.

Türkiye’nin e-Ticaret alanında bölgesel lider olma yolunda ilerlediğine dikkat çeken Çevikoğlu, 'Alışveriş kampanyalarının yıl geneline yayılması, tüketici ilgisini artırmadan öte, sektörel istikrarı destekleyen bir büyüme modeli ortaya koydu.' dedi.

Geçtiğimiz yıl en yüksek satış hacminin, Sevgililer Günü, eğitim-öğretim döneminin başlangıcı ile alışverişin zirveye ulaştığı kasım ayında kaydedildiğini belirten Çevikoğlu, e-ihracata daha fazla odaklanmanın önemine vurgu yaptı.

Küçük İşletmelere Odağımız

Ülke bazında büyük firmaların yurt dışı satışlarının başarılı olduğuna işaret eden Çevikoğlu, 'Esas odağımız, küçük işletmeler ve KOBİ'ler olacak.' dedi. Ticaret Bakanlığı’nın KOBİ’lere sunduğu kapsamlı desteklerin öneminden bahsetti.

Çevikoğlu, 'KOBİ'lere, pazar yeri bulma, yurt dışı satış ve ürün tercihleri gibi destekler sağlanıyor. 'Her masaya bir Türk malı koymak' amacıyla yerel işletmeleri dünya çapında tanınır hale getirmek istiyoruz.' şeklinde konuştu.

Türkiye'nin e-ihracattaki başarısını artırma hedefinin, uluslararası marka değeri açısından kritik öneme sahip olduğunu belirten Çevikoğlu, bu vizyon doğrultusunda tüm paydaşların birlikte çalışmasının önemini vurguladı.

Küçük İşletmeler İçin Yeni Fırsatlar

Küçük işletmeleri güçlendirmenin hem ekonomi büyütmek hem de yerel değerleri uluslararası alanda tanıtmak anlamına geldiğini belirten Çevikoğlu, 'E-ihracatta her küçük adım, ülkemizi küresel ticarette bir adım daha yukarı taşıyacak.' ifadelerini kullandı.

Ticaret Bakanlığı’nın 2028 yılı için belirlediği 375 milyar dolarlık ihracat hedefi doğrultusunda e-ihracatın ihracattaki payının yüzde 10 seviyesine çıkarılması planlanıyor. Çevikoğlu, e-ihracatta 37,5 milyar dolar seviyesine ulaşmayı hedeflediklerini aktardı. Geçen yılı yaklaşık 7 milyar dolarla tamamlayan e-ihracatın, bu yıl sonuna kadar 10 milyar doları aşacağı öngörülüyor.