Dijital Bağımlılık Çalıştayı Sonuç Raporu Tamamlandı
Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı, dijital bağımlılıkla mücadele amacıyla düzenlenen 'Dijital Bağımlılık ve Aile Çalıştayı'nın ön raporunu tamamladı. Rapora göre, dijital oyunlardaki güçlü karakterler çocuklarda derin etkiler bırakıyor.
Çocukların Özdeşleşme Süreci
Ön raporda, çocukların bilgisayar oyunlarındaki güçlü karakterlerle kendilerini özdeşleştirerek, onlardan güven ve cesaret kazandıkları belirtiliyor. Oyun sırasında yeni kişilikler oluşturduklarını hisseden çocuklar, oyun oynayamadıklarında yalnızlık ve güvensizlik hissi yaşıyor.
Çalıştaya Katılım ve Temalar
Çalıştayın açılışında İş ve Sosyal Güvenlik Bakanı Mahinur Özdemir Göktaş yer aldı. Çalıştayda, dijital bağımlılık konusu uzmanlar, ebeveynler ve çocuklardan oluşan masalarda çok yönlü olarak ele alındı. "Uzmanlar Masası", akademisyen ve sivil toplum örgütü temsilcilerinden oluşurken, ebeveynler "Yetişkinler Masası"nda yer aldı.
Çarpıcı Tespitler ve Gelecek Planları
Ön rapor, dijital bağımlılıkla ilgili çarpıcı bulgular sunmakta. Özellikle çocukların dijital oyunlardaki karakterlerle özdeşleşmeye çalıştıkları ve oyun bittiğinde sosyal ilişkilerinde zayıflama yaşadıkları vurgulanıyor. Ayrıca, dijital araçların aileleriyle zaman geçirmelerine engel olmadığı belirtildi. Çocuklar, telefonlarına erişemediklerinde boşluk hissi ve üzüntü yaşadıklarını ifade ediyor.
Çalıştaya yönelik değerlendirmelerin devam ettiği belirtilirken, elde edilen sonuç ve önerilerin yeni bir çalıştayda ele alınması planlanıyor. Kamu kurum temsilcilerinin katılacağı bu yeni çalıştayın yıl sonuna kadar toplanması bekleniyor.