DOLAR
35,63 -0,06%
EURO
37,16 -0,15%
ALTIN
3.143,28 -0,13%
BITCOIN
3.771.368,51 0,32%

Çorum'da 112 Acil Çağrı Merkezi'ne gelen çağrıların yüzde 46'sı asılsız

Çorum'da 2024'te 112 Acil Çağrı Merkezi'ne yapılan çağrıların neredeyse yarısı asılsız çıktı. Asılsız çağrıların önüne geçmek için eğitim programları düzenlenmeye başladı.

Yayın Tarihi: 21.01.2025 17:09
Güncelleme Tarihi: 21.01.2025 17:09

Çorum'da 112 Acil Çağrı Merkezi'ne gelen çağrıların yüzde 46'sı asılsız

Çorum'da 2024 yılında 112 Acil Çağrı Merkezi'ne gelen çağrıların yaklaşık yüzde 46'sı asılsız olarak değerlendirildi. Valilik tarafından yapılan yazılı açıklamaya göre, geçen yıl 615 bin 56 çağrı alındı ve bu çağrılardan 281 bin 120'sinin asılsız çıktığı ifade edildi.

Açıklamada, asıl çağrı sayısının 333 bin 936 olduğu, oranının ise yüzde 54 olduğu belirtildi. Türkiye genelinde çağrı karşılayıcıların ortalama reaksiyon süresi 1,69 saniye iken, Çorum’da bu süre 1,33 saniye olarak kaydedildi. Benzer şekilde, Türkiye'de çağrı yönlendiricilerin ortalama reaksiyon süresi 2,99 saniye, Çorum'da ise 1,68 saniye olarak rapor edildi.

Ayrıca, 112 Acil Çağrı Merkezi'ni gereksiz yere meşgul edenler hakkında ilgili kanunlar çerçevesinde 18 adet idari para cezası uygulandığı bildirildi. Valilik, asılsız çağrıların önüne geçmek amacıyla birçok eğitim programı düzenlendiğini duyurdu.