DOLAR
34,53 -0,15%
EURO
36,02 0,57%
ALTIN
3.004,77 -1,53%
BITCOIN
3.424.655,37 -1,11%

Çin, sodyum-iyon pille çalışan ilk elektrikli aracını görücüye çıkardı!

Sodyum-iyon pille çalışan ve Volkswagen destekli elektrikli otomobil Yiwei E10X, ocak ayında Çin sokaklarında yerini alacak.

Yayın Tarihi: 29.12.2023 10:41
Güncelleme Tarihi: 29.12.2023 10:41

Çin, sodyum-iyon pille çalışan ilk elektrikli aracını görücüye çıkardı!

Çin'de Volkswagen kontrolündeki JAC Motors, ocak ayından itibaren Yiwei markası altında sodyum-iyon pillerle çalışan ilk elektrikli aracı piyasaya çıkaracak.

Sektör analistleri, sodyum-iyon pillerin yakın gelecekte oldukça revaçta olmasını bekliyor. Sabit enerji depolama veya scooter’lara güç sağlamak için mükemmel bir alternatif olan sodyum-iyon pilleri lityum ferro-fosfat (LFP) pillerden daha ucuz ve daha soğuk iklimlerde üstün performans sergilemesiyle ön plana çıkıyor.

Yiwei'nin tasarımının yeni olmadığı, aracın aslında yeniden markalanmış bir Sehol E10X hatchback EV olduğu, Volkswagen’in Sehol markasını 2021 yılında JAC'a devrettiği ve JAC’ın bu yılın başlarında ismini değiştirdiği öğrenildi.

jac

252 KM MENZİLE SAHİP

JAC, ilk olarak mayıs ayında Bejingli üretici HiNa Battery'den sodyum-iyon batarya ile Yiwei 3 olarak yeni markasını tanıttı. Ancak, Yiwei 3 Haziran’da piyasaya çıktığında, JAC lityum hücre çözümüne geri döndü.

Otomobil üreticisi Yiwei E10X'i duyurdu ve Ocak 2024'e kadar yeni HiNa sodyum pillerle piyasaya çıkacağını açıkladı. 25 kWh'lik batarya yaklaşık 20 dakikada yüzde 10'dan yüzde 80'e kadar şarj olabiliyor ve 252 km menzile sahip.

Yiwei’nin Başkanı Xia Shunli, sodyum pillerin elektrikli araçların ana akım olarak benimsenmesini sağlayacağına inanıyor.

Xia yakın zamanda yaptığı açıklamada, "Sodyum-iyon piller, LFP bataryaları tamamlayan önemli bir batarya türü ve kitlesel elektrikli araçların kitlelere yayılmasını teşvik eden düşük maliyetli bir çözüm haline gelecektir" dedi.

Sodyum-iyon teknolojisinin, elektrikli araçların fiyatını düşürmesi bekleniyor.