Capital One'a Tüketici Yanıltma Suçlaması: 2 Milyar Dolar Kaybı İddiası

CFPB, Capital One'ı tüketicilere yanlış faiz ödemeleriyle yanılttığı gerekçesiyle dava etti; kayıp 2 milyar doları aşıyor.

Yayın Tarihi: 14.01.2025 19:34
Güncelleme Tarihi: 14.01.2025 19:34

Capital One'a Tüketici Yanıltma Suçlaması: 2 Milyar Dolar Kaybı İddiası

ABD Tüketici Finansal Koruma Bürosu (CFPB), Capital One'a açtığı davada, bankayı tüketicilere sunmuş olduğu yüksek faizli tasarruf hesabı hakkında yanıltmakla suçladı. Dava, bankanın tüketicileri 2 milyar dolar'dan fazla faiz ödemekten kaçınmak için yanlış bilgilendirdiğini öne sürüyor.

CFPB tarafından yayınlanan açıklamada, Capital One'ın sunduğu '360 Savings' tasarruf hesabının ülkenin en yüksek faiz oranlarını sağladığını iddia ettiği belirtildi. Ancak, bankanın ülke genelinde yükselen faiz oranlarına rağmen faiz oranlarını düşük seviyelerde tuttuğu ileri sürülüyor. Aynı dönemde, daha fazla faiz getirisi sağlayan '360 Performance Savings' hesabının mevcut olduğu bildirildi.

Ayrıca, Capital One'ın '360 Savings' hesap sahiplerini yeni ürün hakkında bilgilendirmediği ve daha iyi faiz teklifine erişim sağlamaktan kaçındığı ifade edildi. Bu davranışların milyonlarca tüketicinin 2 milyar dolardan fazla kayıplara uğramasına yol açtığı savunuldu.

CFPB'nin yaptığı açıklamada, Capital One'ın faiz ödemeleri konusunda yanlış beyanlarda bulunarak yasayı ihlal ettiği ve bankanın sağladığı faiz oranlarının, ortalama bir tasarruf hesabından çok daha fazla kazandıracağı iddialarının da yanlış olduğu vurgulanıyor.

CFPB, Capital One'a karşı açtığı davanın, banka ve diğer şirketlerin hukuka aykırı davranışlarını durdurmayı, zarar gören tüketicilere tazminat sağlamayı ve tüketicilerin mağduriyetini gidermek amacıyla para cezaları uygulamayı hedeflediğini belirtti. CFPB Direktörü Rohit Chopra, bankaların yerine getiremeyecekleri vaatlerle tüketicileri yanıltmamaları gerektiğini vurguladı.