![Bakanlık devlet memuru alımını duyurdu! Şartları taşıyana 35 bin TL maaş fırsatı](https://cdn.aksiyon.com.tr/uploads/1280x720/images/202406/bakanlik-devlet-memuru-alimini-duyurdu-sartlari-tasiyana-35-bin-tl-maas-firsati-1200-907461.jpg)
Yeni bir ilan yayımlayan Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı, sözleşmeli personel alımında artık değerlendirme sürecine başladı. 15-29 Mart tarihleri arasında başvuruları değerlendiren bakanlık, yedek ve asil adayları açıkladı. Açıklanan adayların ise ne yapacakları merak konusu oldu. Peki Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı hangi detayları aktardı? Yedek ve asil adayların bu süreçte ne yapması gerekiyor? Gerekli belge ve dikkat edilecekler neler? İşte tüm detaylar…
Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı, Yönetim Hizmetleri Genel Müdürlüğü tarafından 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'nun 4/B maddesi kapsamında yapılacak sözleşmeli personel alımı sonuçları açıklandı. 15-29 Mart 2024 tarihleri arasında alınan başvuruların değerlendirilmesi tamamlanmış olup, başarılı olan yedek adayların atama işlemleri ile ilgili detaylar belirlendi.
Yedek adayların ne yapması gerekiyor?
Yedek adaylar, atamalarının gerçekleştirilmesi için 24 Haziran 2024 - 05 Temmuz 2024 tarihleri arasında belirtilen belgeleri şahsen veya e-posta yoluyla Bakanlık Yönetim Hizmetleri Genel Müdürlüğü'ne teslim etmek zorundadır. Söz konusu belgeler ise şöyledir:
- 2022 yılı KPSS (B) Sonuç Belgesi
- Diploma Fotokopisi
- Askerlik Durum Belgesi (e-Devlet Kapısı üzerinden alınabilir)
- Vukuatlı Nüfus Kayıt Örneği (e-Devlet Kapısı üzerinden alınabilir)
- Adli Sicil Kaydı Belgesi (e-Devlet Kapısı üzerinden alınabilir)
- Mal Bildirimi Formu
- Beyan Formu
- Etik Sözleşmesi
- Vesikalık Fotoğraf
Öte yandan, Koruma ve Güvenlik Görevlisi pozisyonuna yerleşen adaylar için istenen belgelerde birkaç farklılık da olacak. Bu pozisyona yerleşenler, güncel Sağlık Kurulu Raporu ve geçerli Özel Güvenlik Kimlik Kartı (Silahlı) önlü arkalı fotokopisi de götürmek zorunda olacak.
Adayların dikkat etmesi gerekenler neler?
Yedek ya da asil tüm başvuru yapıp sonuç alan adayların dikkat etmesi gerekenler şöyledir:
- Belirtilen belgeler, 05 Temmuz 2024 tarihine kadar teslim edilmelidir. Belge teslimi için e-posta dışındaki yöntemler kabul edilmemektedir.
- Atama süreciyle ilgili güncel duyurular, Bakanlığın güncel internet adresinde yayımlandığından adayların buradan takip etmesi gereklidir.
- Yerleşen yedek adaylardan feragat eden, süresi içinde başvuruda bulunmayan veya gerekli şartları taşımadığı tespit edilenlerin yerine yedek listeden yerleştirme yapılacaktır.
- Belgelerini teslim eden adayların atamaları, Güvenlik Soruşturması ve/veya Arşiv Araştırması olumlu sonuçlanmasına bağlı olarak gerçekleştirilecektir.
- 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'nunda yer alan 4/B maddesine göre, sözleşmesi feshedilen veya tek taraflı fesheden ve ayrıca son başvuru tarihi itibarıyla (05.07.2024) 1 yıllık bekleme süresini doldurmayan adayların ataması gerçekleştirilmeyecektir.
- Sözleşmeli personel statüsünde görev yapan/yapmış olan ancak 3 hizmet yılını tamamlamamış olan adaylar, başka kamu kurumlarına atanamaz.
- Başvuru ve atama işlemleri sırasında gerçeğe aykırı beyanda bulunan veya belgede sahtecilik yapanların atamaları iptal edilerek yasal işlem başlatılır.