AYSAD tarafından düzenlenen etkinlik
Ayakkabı Yan Sanayicileri Derneği (AYSAD), 'Peki şimdi ne olacak?' başlıklı bir etkinlik gerçekleştirerek, sektörün mevcut durumunu ele aldı.
Sektörün durumu hakkında açıklamalar
Etkinlikte, AYSAD Yönetim Kurulu Başkanı Sait Salıcı, Türkiye'nin ayakkabı üretim potansiyelini ve sektördeki zorlukları vurguladı. Salıcı, "Gerçekten değerli üreticilerimiz var. Bu bölgede üretim üssü olarak Türkiye potansiyel bir ülke" ifadelerini kullandı.
Son iki yılda sektördeki ihracatın düştüğünü ve ithalatın arttığını belirten Salıcı, Türkiye'nin maliyet açısından ucuz olmadığını, ancak daha inovatif ürünlerle dünya pazarlarına yönelmesi gerektiğini belirtti.
"Marka değeri oluşturmak ve yurt dışından gelecek talebi artırmak önceliğimiz olmalı," diyen Salıcı, sektördeki genel giderler, kiralar ve iç piyasanın daralmasının etkilerine de dikkat çekti.
İhtisaslaşma ve kümeleşme vurgusu
Etkinlikte gündeme gelen bir diğer konu ise ihtisaslaşmaydı. Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Sinan Öncel, sektördeki ihtisaslaşmanın kümeleşmeyle sağlanabileceğini belirtti. Öncel, ayakkabı ihracatındaki ortalama satış fiyatının 4 dolar, ithalatın ise 18-19 dolar civarında olduğunu aktardı.
Ürün geliştirme sürecine dair açıklamalar yapan Öncel, "Sektörün dinamiğinde, tabanın farklılık göstermesi gerekiyor. Kalıp maliyetleri çok yüksek; hızlı üretim yapmak isterseniz maliyet artar," dedi.
Etkinliğe ayrıca Türkiye Ayakkabı Sanayicileri Derneği (TASD) Başkanı Berke İçten ve sektördeki diğer paydaşlar da katıldı. AYSAD'ın düzenlediği bu etkinlik, sektörün geleceği hakkında farkındalık yaratmayı ve karşılaşılan zorluklarla ilgili çözüm yolları aramayı amaçlamaktadır.
AYSAD tarafından ayakkabı sektöründeki son durumun ele alındığı "Peki şimdi ne olacak?" başlıklı etkinlik düzenlendi. Etkinliğe AYSAD Yönetim Kurulu Başkanı Sait Salıcı (sağda), Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Yönetim Kurulu Başkanı Sinan Öncel (solda) katıldı.