Kenarda yılların birikimi olan vatandaş, parasını nasıl değerlendireceği konusunda hesaplama yaparken, yatırım aracı olarak hangi yöntemin kendisine daha fazla gelir sağlayacağını araştırmakta. Haziran ayından beri TCMB politika faizinin artırım kararı kredi ve kredi kartlarını faizlerini olumsuz etkilerken mevduat faizlerine de artış olarak yansıdı.
Son zamanların en çok kazandırdığı düşünülen mevduat faizi hesaplarına rağbet gün gün artmaya devam ederken, bankalar oranları konusunda da müşteriye özel tekliflerini sunmaya devam ediyor. Bankalar mevduatlarını arttırmak ve yeni müşterileri ile bunu sağlamak amacıyla müşterinin yatırım tutarına ve istediği vadeye göre özel faizler belirlemekte. Özellikle de uzun vade stratejileri ile müşterinin parasını uzun süre işlemek amacıyla uzun vadeye daha fazla oran sunuyor.
Parasını günlük ya da aylık olarak çekme taraftarı olmayan, uzun vadede değerlendirmek isteyen vatandaş, hal bu iken en az 92 günlük vade tutarını tercih edebiliyor. Kısa vadeye göre daha fazla kazanma imkanı sunan uzun vadeli yatırımları tercih etmeyip, yatırımını her ay maaşa çevirmek isteyen yatırımcı sayısı da bir hayli fazla. Yatırımın tutarı arttıkça getirisi de artarken, bankalar özellikle özel müşterisine yüzde 47-50'ye dayanan faiz oranı sunuyor.
Kısa vadeci yatırımcılarını da düşünen bankalar, ay ay mevduat tutarlarını yeniliyor. Müşteri aylık olarak ek maaş alma imkanını en fazla ödeme yapan bankadan almak isterken, bankalar da müşteri sayısını arttırmayı hedefliyor. 300.000 TL yatırımı olan vatandaş aylık getirisini merak ediyor.
300.000 TL'NİN MEVDUAT FAİZ GETİRİSİ
300.000TL yatırımı olan birey, bankaların verdiği faiz oranları ile birlikte getiri hesaplama araçlarını sık sık kullanıyor. İşte banka banka 300.000 TL'nin getirisi
AKBANK
Yıllık Faiz Oranı: % 47,00
Net Kazanç: 11.744 TL
ODEABANK
Yıllık Faiz Oranı: % 45,00
Net Kazanç: 11.244 TL
ALTERNATİF BANK
Yıllık Faiz Oranı: % 47,00
Net Kazanç: 11.744 TL
ON PLUS
Yıllık Faiz Oranı: % 46,00
Net Kazanç: 11.494 TL
Daha bir çok banka faiz oranları ile dikkat çekerken, müşterinin en şubeye giderek ya da mobil uygulamaları üzerinden kişiye özel fırsatları takip etmesi gerekiyor.