Kar zincirine entegre lastik teknolojisi, jant ve lastiğin içinde yer alan şekil hafızalı alaşım modülleri kullanacak. Bu modüller, düğmeye basıldığında 'kar zinciri' olarak hareket etmek üzere çıkıntı yapacak.
Takılması ve çıkarılması karmaşık olan eski kış zincirlerinin aksine, bu teknoloji bir düğmeye basarak şekil hafızalı alaşım kar zincirlerini otomatik olarak açacak ve kış şartlarında güvenliği artırmaya yardımcı olacak.
Gelişmiş Şasi Geliştirme Ekibi Başkanı Joon Mo Park, "Bir gün Hyundai ve Kia araçlarında kullanılmasını planladığımız bu teknoloji, ileri teknolojileri kullanıcılara fayda sağlayan gerçek dünya çözümlerine dönüştürme konusundaki kararlılığımızı yansıtıyor" dedi.
Kar zincirine entegre lastik teknolojisi, düzenli aralıklarla radyal kanallara sahip bir tekerlek ve lastik tertibatından ve bu kanallara yerleştirilmiş şekil hafızalı alaşımdan yapılmış modüllerden oluşuyor.
NE ZAMAN ÇIKACAK?
Bu teknoloji, şekil hafızalı alaşımın düğmeye basıldığında orijinal şekline dönme özelliğinden yararlanıyor. Normal sürüş esnasında, jantın içindeki şekil hafızalı alaşım 'L' harfi şeklinde sıkıştırılıyor ve yol yüzeyine temas etmiyor. Sürücü özelliği aktif hale getirdiğinde, düğmeye basarak şekil hafızalı alaşımın orijinal profiline geri dönmesini sağlıyor. Malzeme bir 'J' şekli oluşturarak modülü yüzeyle temas etmesi için lastiğin dışına itiyor ve karlı yollarda yol tutuşunu, dengeyi ve güvenliği artırıyor.
Teknoloji, şimdilik hem Güney Kore hem de ABD'de patent bekliyor. Hyundai Motor ve Kia, daha fazla teknolojik geliştirme, dayanıklılık ve performans testleri ve yönetmelik incelemelerinim ardından lastiklerin seri üretimine geçmeyi planlıyor.