Apple, 2025 yılı için yayımlanan Brand Finance "Dünyanın En Değerli 500 Markası" çalışmasında, 574,5 milyar dolarlık marka değeriyle yine zirvede yer aldı. Geçen yılki rakamını koruyan Apple, 2024’te 516,6 milyar dolar değerindeydi.
Listede Microsoft 461,1 milyar dolarla ikinci, Google ise 413 milyar dolarla üçüncü sırada bulunuyor. Microsoft'un marka değeri 2024'te 340,4 milyar dolar, Google'ın değeri ise 333,4 milyar dolar olarak kaydedilmişti.
Ranking'de Amazon 356,4 milyar dolarla dördüncü, Walmart 137,2 milyar dolarla beşinci, Samsung 110,6 milyar dolarla altıncı, TikTok 105,8 milyar dolarla yedinci, Facebook 91,5 milyar dolarla sekizinci, NVIDIA 87,9 milyar dolarla dokuzuncu ve State Grid 85,6 milyar dolarla onuncu sırada yer aldı.
Ayrıca, çalışmanın detaylarına göre, ABD 190 şirketle listenin en büyük payına sahipken, Çin 55, Japonya 36, Fransa 35, Almanya 27 ve İngiltere 17 firma ile takip ediyor.
Brand Finance Türkiye Direktörü Muhterem İlgüner, AA muhabirine verdiği demeçte, küresel ekonomik büyümenin durgun seyrettiğini vurgularken, "Dünyanın en değerli 500 markasının toplam değeri, yıldan yıla %10 artış gösterdi ve 9,5 trilyon dolara ulaştı," dedi. Ayrıca, Türkiye’nin henüz yeterli seviyede markalaşmadığını belirtti.
İlgüner, "Markalarıyla zenginleşen ülkeler refah ve itibar kazanıyor. Türkiye’nin markaları, küresel ölçekte değer kazanamadığı sürece bu sıralamalarda yer alması zor," diyerek, ulusal bir markalaşma hareketinin gerekliliğine dikkat çekti.
Dünyanın En Değerli 10 Markası
# | Marka | Ülke | İş Kolu | Marka Değeri (milyar dolar) |
---|---|---|---|---|
1 | Apple | ABD | Teknoloji | 574.5 |
2 | Microsoft | ABD | Teknoloji | 461.1 |
3 | ABD | Medya | 413.0 | |
4 | Amazon | ABD | Perakende | 356.4 |
5 | Walmart | ABD | Perakende | 137.2 |
6 | Samsung Group | Güney Kore | Teknoloji | 110.6 |
7 | TikTok/Douyin | Çin | Medya | 105.8 |
8 | ABD | Medya | 91.5 | |
9 | NVIDIA | ABD | Yarı İletken | 87.9 |
10 | State Grid Corporation of China | Çin | Genel Hizmet | 85.6 |