ABD'li Perakende Satışlar 2023 Tatil Sezonunda %3,8 Arttı
Yılın sonuna yaklaşırken, ABD'de perakende satışlar, yoğun promosyonlarla desteklenen tatil sezonunda yıllık bazda %3,8 oranında artış gösterdi. Ödeme sistemleri sağlayıcısı Mastercard'ın yayımladığı rapora göre, 1 Kasım - 24 Aralık tarihleri arasında yapılan harcamalar dikkate alındığında, otomotiv hariç perakende satışlar artış gösterdi.
Tatil dönemi boyunca, son beş günde gerçekleşen harcamalar toplam tatil harcamalarının %10'unu oluşturdu. Tüketicilerin dışarıda yemek yeme gibi deneyimlere olan ilgisi de bu süre zarfında artarken, restoran harcamaları geçen yıla göre %6,3 yükseldi.
Hediye Verme Harcamalarında Artış
Hediye alışverişinde önemli artışlar gözlemlenirken, giyim harcamaları %3,6, mücevher harcamaları %4 ve elektronik harcamaları %3,7 oranında yükseliş kaydetti. Ayrıca, dijital alışverişe olan ilginin artmasıyla çevrim içi perakende satışlar %6,7 oranında arttı, mağaza içi satışlar ise %2,9 olarak gerçekleşti.
Tüketici Gücü ve Ekonomik Destek
Mastercard Ekonomi Enstitüsü Başekonomisti Michelle Meyer, tatil sezonundaki canlı harcamaların, yılı boyunca gözlemlenen sağlıklı iş gücü piyasası ve hane halkı servetindeki artışla desteklenen tüketici gücünü vurguladığını belirtti. Mastercard kıdemli danışmanı Steve Sadove ise bu tatil sezonunda tüketicilerin fırsatlarla motive olduğunu ve perakendecilerin bu talebi karşılamak için promosyonlar uyguladığını ifade etti.
Değere önem veren tüketicilerin, hem fiziksel mağazalardan hem de e-ticaret platformlarından alışveriş yaptığına dikkat çeken Sadove, perakendecilerin dikkat çekici olmak için her iki platformda da strateji geliştirdiğini söyledi.