ABD'de indirimli alışverişlerin yoğun olarak yapıldığı Black Friday dolayısıyla perakende satışların, bu yıl geçen yıla göre yüzde 3,4 arttığı bildirildi. Amerikalılar, ülke genelinde Şükran Günü'nden sonra gelen ilk cuma günü mağazaların sunduğu fırsatlara kayıtsız kalmayarak büyük bir alışveriş hacmi gerçekleştirdi.
Mastercard SpendingPulse’ın öncü verilerine göre, Black Friday kapsamında otomotiv hariç perakende satışlar, geçen yıl aynı günle kıyaslandığında yüzde 3,4 oranında artış gösterdi. Bu dönemde internetten yapılan alışverişlerdeki artış ise yüzde 14,6 olurken, fiziksel mağazalarda gerçekleşen satışlarda 0,7lik mütevazı bir yükseliş kaydedildi.
Öte yandan, Adobe Analytics’in verilerine göre, Black Friday gününde çevrim içi harcamalar 10,8 milyar dolara ulaştı. Bu rakam, geçen yıl bu günde gerçekleştirilen 9,8 milyar dolarlık harcamaya göre belirgin bir yükseliş gösterdi.
ABD'de Kasım ayının 4’üncü perşembesi kutlanan Şükran Günü ile başlayan ve indirimli alışverişlerin yaygınlaştığı Black Friday, ardından Küçük İşletmeler Cumartesisi ve Siber Pazartesi gibi etkinliklerle devam ederek Noel ve Yılbaşı Gecesi ile son bulmaktadır. Bu dönem, perakende sektörü için kritik bir zaman dilimidir.
Ayrıca, tatil sezonu olarak değerlendirilen bu süreç, büyük perakendeciler için genellikle yılın en kazançlı dönemi olarak öne çıkmaktadır. Aynı zamanda Amerikalı tüketicilerin ekonomik durumu açısından da önemli bir gösterge olarak değerlendirilmektedir.
Bu İçeriğimiz kaynak olarak Anadolu Ajansını kullanmıştır ve aksiyon.com.tr editör ekibimiz tarafından derlenmiştir.