2024'te İkinci El Araç Pazarında En Çok Tercih Edilen Markalar
2023 yılına kıyasla Türkiye'de ikinci el çevrim içi otomotiv pazarında en çok satılan markalar belirlendi. Bu rapora göre, 2024 yılında toplam satışların içindeki payı en çok artan araç tipi, elektrikli araçlar oldu.
Toplam Satışlarda Artış
2023'de Türkiye'de ikinci el çevrim içi binek ve hafif ticari araç pazarında toplam 1 milyon 881 bin 97 araç satılırken, 2024 yılında bu rakam 2 milyon 91 bin 918'e ulaştı. Bu durum, yıllık bazda yaklaşık yüzde 11 bir artış anlamına geliyor.
En Çok Satılan Araç Markaları
2024 yılında ikinci el çevrim içi pazarda en çok tercih edilen otomotiv markası Volkswagen oldu. Volkswagen'i, Fiat ve Renault markaları takip etti. Satış sıralaması ise şu şekilde gerçekleşti:
- Volkswagen: 263 bin 49 satış
- Fiat: 248 bin 705 satış
- Renault: 246 bin 38 satış
- Ford: 201 bin 234 satış
- BMW: 124 bin 335 satış
- Opel: 113 bin 164 satış
- Peugeot: 103 bin 314 satış
- Mercedes-Benz: 102 bin 722 satış
- Hyundai: 95 bin 800 satış
- Toyota: 77 bin 995 satış
Bu ilk 10 marka, toplam satışların %75,4'ünü gerçekleştirdi.
Yılın En Çok Tercih Edilen Modelleri
2024 yılında ikinci el çevrim içi binek araç pazarında en çok tercih edilen model Fiat Egea oldu ve 95 bin 261 adetle en çok satılan model unvanını kazandı. Egea'yı, Clio, Passat ve Megane takip etti.
En Çok Satılan Hafif Ticari Araçlar
Geçen yıl hafif ticari araç pazarında en çok satan model Fiat Doblo oldu. 2024 yılı itibarıyla Doblo, 49 bin 19 satış gerçekleştirerek en çok tercih edilen hafif ticari araç unvanına sahip oldu. Doblo'yu Ford Transit/Tourneo Courier ve Fiat Fiorino takip etti.
Pazar Değişiminde Elektrikli Araçların Yükselişi
2024 yılında yakıt tipi bazında en çok satılan araçlar arasındaki dağılımda dizel araçlar %57 ile lider konumda bulunurken, dizel araçları %38 ile benzinli araçlar takip etti. Elektrikli araçların satışlar içindeki payı ise %103,6 artış göstererek dikkat çekti.
Günlük Veri Analizi
Indicata, Türkiye'deki ikinci el çevrim içi araç pazarını tarayarak günlük 450 binden fazla ikinci el araç datasını analiz etmekte. Anket verileri, 40 binden fazla kurum ve kuruluşun çevrim içi pazar verilerine dayanarak oluşturulmaktadır.