Bist 100
10.343,31 2%
DOLAR
32,69 0,13%
EURO
35,16 0,04%
ALTIN
2.436,27 0,03%

112 acil çağrı merkezi’ne gelen ilginç talepler şaşırttı: ‘Evlenmek istiyorum, ambulansla yarışalım’

Kırıkkale’de, 2023 yılında 112 Acil Çağrı Merkezi’ne gelen yaklaşık 300 bin çağrının yüzde 63’ü asılsız çıktı. Çağrı merkezini meşgul eden vatandaşlar, evlenmek, ambulansla yarışmak, ezan saati öğrenmek gibi ilginç taleplerde bulundu. Asılsız ihbarlar, acil durumda olan vatandaşların hayatını tehlikeye attı.

Yayın Tarihi: 30.12.2023 13:59
Güncelleme Tarihi: 30.12.2023 13:59

112 acil çağrı merkezi’ne gelen ilginç talepler şaşırttı: ‘Evlenmek istiyorum, ambulansla yarışalım’

Kırıkkale 112 Acil Çağrı Merkezi’ne 2023 yılında 332 bin 747 çağrı yapıldı. Bu çağrıların yüzde 36,4’ü gerçek vakalara dönüşürken, yüzde 63,96’sı asılsız çıktı. Asılsız ihbarlar, personelin iş yükünü artırmasının yanı sıra, gerçekten yardıma ihtiyacı olan vatandaşların da mağdur olmasına neden oldu. 112 Acil Çağrı Merkezi, çok değişik taleplerle de karşılaştı. Bunlardan bazıları şöyle:

• “Evlenmek istiyorum bu konuda yardımcı olabilir misiniz?”

• “Aracımla ambulansı yarıştırmak istiyorum, ambulans gönderebilir misiniz?”

• “Ezan okundu mu? Orucumu açabilir miyim?”

Çağrı merkezini gereksiz yere arayan bazı vatandaşlar hakkında yasal işlem başlatıldı.

Kırıkkale 112 Acil Çağrı Merkezi Müdür V. ve AFAD İl Müdürü Abdullah Sarıçiçek, basın toplantısı düzenleyerek, vatandaşlardan 112 Acil Çağrı Merkezi’ni sadece acil durumlarda aramalarını istedi.

Sarıçiçek, “112 Acil Çağrı Merkezi’mize 2023 yılında 332 bin 747 adet çağrı geldi. Bu çağrıların yüzde 36,4’ü asıllıyken, bunun yüzde 63,96’sı asılsız çağrılardan oluşmakta. Vatandaşlarımızın 112 Acil Çağrı Merkezi’ni gereksiz yere aramamalarını kendilerinden rica ediyoruz. Asılsız ihbarlar, acil durumda olan vatandaşlarımızın hayatını tehlikeye atmakta, personelimizin iş yükünü artırmakta ve kamu kaynaklarının boşa harcanmasına neden olmaktadır.” dedi.

Yeni nesil sistemlerin sürekli geliştirildiğini belirten Sarıçiçek, “Bu doğrultuda ‘sağlık tablet’ sistemi entegre edilmiş durumda. ‘Sağlık tablet’ uygulaması sayesinde çağrı personellerinin vaka ile ilgili not aldığı tüm detaylar sağlık ekipleri tarafından görüntülenebilmekte. Ayrıca, navigasyon özelliği sayesinde sağlık ekiplerinin vaka adreslerine en hızlı şekilde ulaşabilmeleri sağlanmakta. Tabletten telefon gibi kullanılarak sağlık ekipleri gerektiği zaman ihbarcıyla yada sağlık ekipleriyle sesli görüşmesi de sağlanabilmekte” ifadesini kullandı.

Acil çağrı merkezine gelen ilginç talepleri de anlatan Sarıçiçek, “Asıllı çağrıların yanında ilginç taleplerde aldığımız durumlar da olabiliyor. Birkaç tane örnek verirsek; vatandaş çağrı merkezimizi arayıp, ‘Evlenmek istiyorum bu konuda yardımcı olmak ister misiniz?’ diye arkadaşlarımızdan talepleri oldu. Başka bir vatandaşımız da ‘Aracımla ambulansı yarıştırmak istiyorum, ambulans gönderebilir misiniz?’ şeklinde talepte bulundu. Özellikle Ramazan ayında ‘Ezan okundu mu? Orucumu açabilir miyim?’ şeklinde soru soranlar oldu. Bu tür talepler, 112 Acil Çağrı Merkezi’nin amacına uygun değildir. Bu nedenle, bu tür taleplerde bulunan vatandaşlarımız hakkında yasal işlem başlatılmaktadır.” diye konuştu.